rysowanie java

HI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 27
0

Chcę utworzyć sobie miejsce tymczasowe do rysowania, nie wiem czy był by dobry obiekt Image lub BufferedImage albo jeszcze jakiś inny, a następnie umieścić czy przerysować go do okna JPanel. Dobrze by było gdybym mógł wyciąć z obszaru tymczasowego tylko sam rysunek bez pustych obszarów.

Mam pytanie jakie rozwiązanie nadawało by się najlepiej do mojej aplikacji, i czy ktoś może umieścić kod utworzenia tymczasowego obrazu jak i dodania go do JPanela ?

PI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Jeśli chcesz wyświetlić jakiś obrazek to możesz do tego wykorzystać JLabel i w tym wyświetlić jakiś jpg lub inne drobne pliki graficzne. W czasie działania programu można to dowolnie i łatwo zmieniać.

remigio
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 357
0

spoglądając w dokumentacje tych dwóch klas (Image i BufferedImage) na pierwszy rzut oka można wywnioskować że image najlepiej użyć

jeżeli chcesz wczytać obraz + jakieś tam prościutkie procesy...

Natomiast jeżeli chcesz pokombinować lepszy będzie BufferedImage

Ja zawsze stosowałem rozszerzenie panelu ...
Tu masz prosty programik który zapewne przybliży cię do celu :
http://www.java2s.com/Code/Java/Swing-JFC/Panelwithbackgroundimage.htm

Pozdro 600

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.