Tworzenie tablicy obiektów (button)

Tworzenie tablicy obiektów (button)
S1
  • Rejestracja:około 14 lat
  • Ostatnio:około 14 lat
  • Postów:4
0

Witam, potrzebuję utworzyć tablice buttonów w 5 kolumnach i 10 wierszach, lecz nie mam pojęcia jak to zrobić. Czytałem na innych stronach kilka sposobów i na ich podstawie skleiłem coś takiego:

Kopiuj
for(int i=0;i<5;i++){
	for(int j=0;j<10;j++){

Button button[][]=new Button("X");
button[i][j].setBounds(70,70,30,30);
button[i][j].addActionListener(al);
button[i][j].setActionCommand("exit");
add(button[i][j]);
	}
}

Lecz kompilator nie chce mi tego przepuścić. Próbowałem także innych sposobów lecz nic nie chce mi zadziałać. Czy moglibyście mi poradzić w jaki sposób mogę taką tablice utworzyć? Z Góry wielkie dzięki za pomoc.

PA
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
0

tak naprawde niepotrzebna jest dwuwymiarowa tablica, ale jak chcesz :)

Kopiuj
Button button[][]=new Button[5][10];
for(int i=0;i<5;i++)
{
    for(int j=0;j<10;j++)
    {
        button[i][j] = new Button("X")
        button[i][j].setBounds(70,70,30,30);
        button[i][j].addActionListener(al);
        button[i][j].setActionCommand("exit");
        add(button[i][j]);
     }
}
 

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.