Witam, posiadam tabele która ma stałe dane, chodzi o to że są to oświadczenia dotyczące oleju opałowego.
Wygląda to tak:
ID | rodzaj paliwa | ilość | data | ilość urządzeń | kod-miejscowości | ulica | Miasto | podmiot/os f. | fv /par | i kilka jeszcze. (długa tabela)
zmienna jest tylko ilość która może być wpisywana ręcznie jak i data. Klienci mają stałe dane i zazwyczaj biorą raz lub dwa w miesiącu więc za każdym razem wpisywane jest to ręcznie. Chciałbym utworzyć bazę danych w access(ale nie koniecznie) która uzupełnia automatycznie resztę komórek po wpisaniu np. nazwy firmy. Przeszukałem kilka artykułów ale czy mógłby mnie ktoś naprowadzić?
I jeszcze jedno pytanie, mam wzór oświadczenia i chciałbym zaznaczyć te wszystkie komórki i żeby automatycznie wypełniło wzór. Czy istnieje taka opcja?
Nie oczekuje gotowych rozwiązań, prosiłbym o pomoc w postaci linku lub tematu do poczytania :)