szukam algorytmu do obrotu tekstury 2D softwarowo bez utraty jakości na teksturze po obrocie bo np w OpenGl było by tak
glRotatef(angle, 0.0f, 0.0f, 1.0f);
może można było by jakąś macierzą?
EDIT: google AI pisze tak:
Algorytm obrotu tekstury 2D polega na zastosowaniu macierzy transformacji do współrzędnych każdego punktu tekstury, co pozwala na obrócenie jej wokół zadanego punktu (środka obrotu) o określony kąt. Podstawowe wzory na obrócenie punktu (x, y) do pozycji (x', y') to: x' = x * cos(θ) - y * sin(θ) i y' = x * sin(θ) + y * cos(θ), gdzie θ to kąt obrotu.
Kluczowe kroki algorytmu:
1. Określenie kąta obrotu (θ):
Wartość kąta, o który tekstura ma zostać obrócona.
-
Wybór punktu obrotu:
Często jest to środek tekstury, ale może być dowolny inny punkt na płaszczyźnie. -
Obliczenie nowych współrzędnych:
Dla każdego piksela (x, y) tekstury, jego nowe współrzędne (x', y') są obliczane za pomocą poniższych wzorów:x' = x * cos(θ) - y * sin(θ)
y' = x * sin(θ) + y * cos(θ)
- Utworzenie nowej tekstury:
Piksele są umieszczane w ich nowych położeniach, tworząc obróconą teksturę.
Wykorzystanie w praktyce:
Ten algorytm jest fundamentalną transformacją w grafice komputerowej, używaną nie tylko do tekstur, ale także do:
Obracania obiektów 2D: W animacjach, grach czy interfejsach użytkownika.
Przesuwania i skalowania: Wraz z translacją i skalowaniem, obrót stanowi podstawę do manipulowania obiektami na ekranie


nie działa .. coś jest źle, w ogóle nie wyświetla tekstury tylko ciemno szary kwadrat





