Cześć,
Pisałem grę z myślą o iPhone i kilka tygodni temu dowiedziałem się, że silnik do gier 3D Apple'a jest soft deprecated - mowa tutaj o SceneKit.
Soft deprecated nie oznacza, że jest usunięty z iPhone'a, ale pewnie kiedyś będzie, nie wiadomo kiedy.
Oznacza to, że silnik nie będzie dostawać nowych funkcji i może być niewspierany przez nowe rozwiązania, a naprawiane będą tylko krytyczne błędy z nim związane.
Tak więc mam 2 możliwości (może więcej?)
- Nie przepisywać gry z SceneKit i liczyć na to, że zostanie usunięty dawno po tym jak już wydam grę oraz przez kilka lat po jej wydaniu.
- Przepisać na inny silnik graficzny.
Do opcji 2 Apple rekomenduje RealityKit, ale to nie pasuje do mojego przypadku użycia.
Poza tym nie chcę się już wiązać z frameworkami Applowskimi, bo nigdy nie wiadomo kiedy zostaną usunięte albo oznaczone deprecated.
Z drugiej strony to użycie SceneKit miało wiele zalet np. moja gra była bardzo mała.
Ogólnie kodu nie ma dużo, ale jednak trochę jest i przepisanie tego na cokolwiek innego powoduje, że łapię depresję, bo spędziłem nad tą grą dobre 2-3 lata w nadgodzinach.
Z opcji jakie widzę to:
Unity
Godot
Szukam czegoś stabilnego, co nie spowoduje, że będę musiał za 2 lata ponownie przepisywać grę.
Silnik musi wpsierać 3d, ale nie potrzebuję jakichś super zaawansowanych efektów, to jest prosta gra logiczna.
Sama gra nie jest za duża, więc liczę na to, że jak silnik będzie dobry i w miarę łatwy to przepisanie nie powinno mi zająć długo, a z drugiej strony mam trochę spaghetti kodu, więc napisanie w czymś innym może być pewnego rodzaju wybawieniem.
Plusem innych silników jest oczywiście wieloplatformowość, na której chyba zaczyna mi zależeć, po tym co wyprawia Apple.