Witam. Szukam prostego formatu modeli obsługującego animacje. Ważne, żeby dokumentacja była w miare czytelna i format był na otwartej licencji. Pomożecie ? :-)
Format Modelu z Animacją
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 6965
- Kiedyś eksportowałem po prostu wszystkie klatki animacji do formatu Wavefront OBJ i animacje puszczałem z tablicy obiektów.
- W tej bardzo starej książce
opisano implementację formatu MD2 (z Quake 2). Ale teraz to raczej mało współczesne i mało wspierane. Współczesny Blender chyba nawet nie doczekał się importera/exportera... - Współcześnie FBX to powszechny format dla geometrii i animacji. Importer plików *.blend w Unity pod maską konwertuje zawartość na FBX. Oczywiście pliki FBX bezpośrednio też są obsługiwane. https://en.wikipedia.org/wiki/FBX#Limitations
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
Ok. Dzięki :-) Wlaśnie czytam o formacie *.fbx
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 678
Istnieja dwa rodzaje modeli animacji, jeden amimacje wierzcholkow przez interpolacje czyli usrednianie a drugi sposob przez bone czyli przez kosci pod ktore sa podpisane wierzcholki , dawno temu osobiście korzystałem z 3d studio max'a , do wyboru https://archive.org/search?query=3d+studio+max miłej zabawy
tutaj jeszcze znalazłem https://archive.org/details/autodesk-3ds-max-2022 z 2022 roku powinno działać a potem jak spyta o klucz to wpisz w google
autodesk-3ds-max-2022 serial key i się wyświetlą klucze, 3ds max obsługuje format FBX
EDIT: zrobiłem export do pliku ASCII i danych do przetworzenia od groma przy samej kostce
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
Mógłbyś wkleić tte dane ASCII ? Chętnie je przejrzę.
Raczej wybiorę tę opcję z kośćmi, ponieważ model, który znalazłem w internecie ma właśnie kości :-)
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 678
o to sam BOX 3D
*3DSMAX_ASCIIEXPORT 200
*COMMENT "AsciiExport Version 2,00 - Mon Jun 30 14:07:33 2025"
*SCENE {
*SCENE_FILENAME ""
*SCENE_FIRSTFRAME 0
*SCENE_LASTFRAME 100
*SCENE_FRAMESPEED 30
*SCENE_TICKSPERFRAME 160
*SCENE_BACKGROUND_STATIC 0.0000 0.0000 0.0000
*SCENE_AMBIENT_STATIC 0.0000 0.0000 0.0000
}
*GEOMOBJECT {
*NODE_NAME "Box01"
*NODE_TM {
*NODE_NAME "Box01"
*INHERIT_POS 0 0 0
*INHERIT_ROT 0 0 0
*INHERIT_SCL 0 0 0
*TM_ROW0 1.0000 0.0000 0.0000
*TM_ROW1 0.0000 -0.0000 1.0000
*TM_ROW2 0.0000 -1.0000 -0.0000
*TM_ROW3 -5.1044 0.0000 -0.9281
*TM_POS -5.1044 0.0000 -0.9281
*TM_ROTAXIS -1.0000 -0.0000 -0.0000
*TM_ROTANGLE 1.5708
*TM_SCALE 1.0000 1.0000 1.0000
*TM_SCALEAXIS 0.0000 0.0000 0.0000
*TM_SCALEAXISANG 0.0000
}
*MESH {
*TIMEVALUE 0
*MESH_NUMVERTEX 8
*MESH_NUMFACES 12
*MESH_VERTEX_LIST {
*MESH_VERTEX 0 -41.9954 0.0000 -33.4107
*MESH_VERTEX 1 31.7865 0.0000 -33.4107
*MESH_VERTEX 2 -41.9954 -0.0000 31.5545
*MESH_VERTEX 3 31.7865 -0.0000 31.5545
*MESH_VERTEX 4 -41.9954 -42.2274 -33.4107
*MESH_VERTEX 5 31.7865 -42.2274 -33.4107
*MESH_VERTEX 6 -41.9954 -42.2274 31.5545
*MESH_VERTEX 7 31.7865 -42.2274 31.5545
}
*MESH_FACE_LIST {
*MESH_FACE 0: A: 0 B: 2 C: 3 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 2 *MESH_MTLID 1
*MESH_FACE 1: A: 3 B: 1 C: 0 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 2 *MESH_MTLID 1
*MESH_FACE 2: A: 4 B: 5 C: 7 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 3 *MESH_MTLID 0
*MESH_FACE 3: A: 7 B: 6 C: 4 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 3 *MESH_MTLID 0
*MESH_FACE 4: A: 0 B: 1 C: 5 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 4 *MESH_MTLID 4
*MESH_FACE 5: A: 5 B: 4 C: 0 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 4 *MESH_MTLID 4
*MESH_FACE 6: A: 1 B: 3 C: 7 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 5 *MESH_MTLID 3
*MESH_FACE 7: A: 7 B: 5 C: 1 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 5 *MESH_MTLID 3
*MESH_FACE 8: A: 3 B: 2 C: 6 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 6 *MESH_MTLID 5
*MESH_FACE 9: A: 6 B: 7 C: 3 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 6 *MESH_MTLID 5
*MESH_FACE 10: A: 2 B: 0 C: 4 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 7 *MESH_MTLID 2
*MESH_FACE 11: A: 4 B: 6 C: 2 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 7 *MESH_MTLID 2
}
}
*PROP_MOTIONBLUR 0
*PROP_CASTSHADOW 1
*PROP_RECVSHADOW 1
}
to tylko box 3d czyli skrzynka
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 678
ja pobrałem wersje z 2009 roku https://archive.org/details/autodesk-3ds-max-2009 a serial key instalacyjny mam z google , ten program 3d studio obsługuje kości więc to też Ci się przyda , o to serial key który u mnie działa i jest z google dla tej wersji 2009 , key: 653-12354321
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 678
tutaj jest lista formatów eksportu obiektu do pliku

- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 678
a tutaj lista rzeczy do eksportu do pliku o jakie pyta co chcesz wyeksportować przed zapisem do pliku

- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
Ok. Dzięki :-) chętnie się tym pobawię jak tylko załaduje model :-)
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 678
spoko jak zainstalujesz ten program 3d to napisz czy wersje z 2009 czy tez z 2022 jeśli w ogóle będziesz instalował
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
nie lepiej legalnie używać blendera zamiast piracić soft z 2009 roku (i jeszcze chwalić się tym w internecie)?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
@obscurity: W sumie masz rację. Jeszcze nie instalowałem Autodesk i raczej pozostanę przy blenderze. I tak jeszcze go nie opanowałem a chciałbym stworzyć kilka modeli statycznych.