Format Modelu z Animacją

Format Modelu z Animacją
tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

Witam. Szukam prostego formatu modeli obsługującego animacje. Ważne, żeby dokumentacja była w miare czytelna i format był na otwartej licencji. Pomożecie ? :-)

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6965
1
  1. Kiedyś eksportowałem po prostu wszystkie klatki animacji do formatu Wavefront OBJ i animacje puszczałem z tablicy obiektów.
  2. W tej bardzo starej książce screenshot-20250629143611.webp opisano implementację formatu MD2 (z Quake 2). Ale teraz to raczej mało współczesne i mało wspierane. Współczesny Blender chyba nawet nie doczekał się importera/exportera...
  3. Współcześnie FBX to powszechny format dla geometrii i animacji. Importer plików *.blend w Unity pod maską konwertuje zawartość na FBX. Oczywiście pliki FBX bezpośrednio też są obsługiwane. https://en.wikipedia.org/wiki/FBX#Limitations
tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
1

Ok. Dzięki :-) Wlaśnie czytam o formacie *.fbx

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

Istnieja dwa rodzaje modeli animacji, jeden amimacje wierzcholkow przez interpolacje czyli usrednianie a drugi sposob przez bone czyli przez kosci pod ktore sa podpisane wierzcholki , dawno temu osobiście korzystałem z 3d studio max'a 😀 , do wyboru https://archive.org/search?query=3d+studio+max miłej zabawy 😀 tutaj jeszcze znalazłem https://archive.org/details/autodesk-3ds-max-2022 z 2022 roku powinno działać a potem jak spyta o klucz to wpisz w google
autodesk-3ds-max-2022 serial key i się wyświetlą klucze, 3ds max obsługuje format FBX
EDIT: zrobiłem export do pliku ASCII i danych do przetworzenia od groma przy samej kostce

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

Mógłbyś wkleić tte dane ASCII ? Chętnie je przejrzę.
Raczej wybiorę tę opcję z kośćmi, ponieważ model, który znalazłem w internecie ma właśnie kości :-)

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

o to sam BOX 3D

Kopiuj
*3DSMAX_ASCIIEXPORT	200
*COMMENT "AsciiExport Version  2,00 - Mon Jun 30 14:07:33 2025"
*SCENE {
	*SCENE_FILENAME ""
	*SCENE_FIRSTFRAME 0
	*SCENE_LASTFRAME 100
	*SCENE_FRAMESPEED 30
	*SCENE_TICKSPERFRAME 160
	*SCENE_BACKGROUND_STATIC 0.0000	0.0000	0.0000
	*SCENE_AMBIENT_STATIC 0.0000	0.0000	0.0000
}
*GEOMOBJECT {
	*NODE_NAME "Box01"
	*NODE_TM {
		*NODE_NAME "Box01"
		*INHERIT_POS 0 0 0
		*INHERIT_ROT 0 0 0
		*INHERIT_SCL 0 0 0
		*TM_ROW0 1.0000	0.0000	0.0000
		*TM_ROW1 0.0000	-0.0000	1.0000
		*TM_ROW2 0.0000	-1.0000	-0.0000
		*TM_ROW3 -5.1044	0.0000	-0.9281
		*TM_POS -5.1044	0.0000	-0.9281
		*TM_ROTAXIS -1.0000	-0.0000	-0.0000
		*TM_ROTANGLE 1.5708
		*TM_SCALE 1.0000	1.0000	1.0000
		*TM_SCALEAXIS 0.0000	0.0000	0.0000
		*TM_SCALEAXISANG 0.0000
	}
	*MESH {
		*TIMEVALUE 0
		*MESH_NUMVERTEX 8
		*MESH_NUMFACES 12
		*MESH_VERTEX_LIST {
			*MESH_VERTEX    0	-41.9954	0.0000	-33.4107
			*MESH_VERTEX    1	31.7865	0.0000	-33.4107
			*MESH_VERTEX    2	-41.9954	-0.0000	31.5545
			*MESH_VERTEX    3	31.7865	-0.0000	31.5545
			*MESH_VERTEX    4	-41.9954	-42.2274	-33.4107
			*MESH_VERTEX    5	31.7865	-42.2274	-33.4107
			*MESH_VERTEX    6	-41.9954	-42.2274	31.5545
			*MESH_VERTEX    7	31.7865	-42.2274	31.5545
		}
		*MESH_FACE_LIST {
			*MESH_FACE    0:    A:    0 B:    2 C:    3 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 2 	*MESH_MTLID 1
			*MESH_FACE    1:    A:    3 B:    1 C:    0 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 2 	*MESH_MTLID 1
			*MESH_FACE    2:    A:    4 B:    5 C:    7 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 3 	*MESH_MTLID 0
			*MESH_FACE    3:    A:    7 B:    6 C:    4 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 3 	*MESH_MTLID 0
			*MESH_FACE    4:    A:    0 B:    1 C:    5 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 4 	*MESH_MTLID 4
			*MESH_FACE    5:    A:    5 B:    4 C:    0 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 4 	*MESH_MTLID 4
			*MESH_FACE    6:    A:    1 B:    3 C:    7 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 5 	*MESH_MTLID 3
			*MESH_FACE    7:    A:    7 B:    5 C:    1 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 5 	*MESH_MTLID 3
			*MESH_FACE    8:    A:    3 B:    2 C:    6 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 6 	*MESH_MTLID 5
			*MESH_FACE    9:    A:    6 B:    7 C:    3 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 6 	*MESH_MTLID 5
			*MESH_FACE   10:    A:    2 B:    0 C:    4 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 7 	*MESH_MTLID 2
			*MESH_FACE   11:    A:    4 B:    6 C:    2 AB:    1 BC:    1 CA:    0	 *MESH_SMOOTHING 7 	*MESH_MTLID 2
		}
	}
	*PROP_MOTIONBLUR 0
	*PROP_CASTSHADOW 1
	*PROP_RECVSHADOW 1
}

to tylko box 3d czyli skrzynka 😀

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
0

ja pobrałem wersje z 2009 roku https://archive.org/details/autodesk-3ds-max-2009 a serial key instalacyjny mam z google , ten program 3d studio obsługuje kości więc to też Ci się przyda , o to serial key który u mnie działa i jest z google dla tej wersji 2009 , key: 653-12354321

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

tutaj jest lista formatów eksportu obiektu do pliku

screenshot-20250630142504.png

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

a tutaj lista rzeczy do eksportu do pliku o jakie pyta co chcesz wyeksportować przed zapisem do pliku
screenshot-20250630143156.png

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

Ok. Dzięki :-) chętnie się tym pobawię jak tylko załaduje model :-)

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
0

spoko 😀 jak zainstalujesz ten program 3d to napisz czy wersje z 2009 czy tez z 2022 jeśli w ogóle będziesz instalował

obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
4

nie lepiej legalnie używać blendera zamiast piracić soft z 2009 roku (i jeszcze chwalić się tym w internecie)?

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

@obscurity: W sumie masz rację. Jeszcze nie instalowałem Autodesk i raczej pozostanę przy blenderze. I tak jeszcze go nie opanowałem a chciałbym stworzyć kilka modeli statycznych.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.