Szukam zgranego zespołu

Wątek przeniesiony 2025-03-15 09:34 z Projekty Forumowe przez Althorion.

Luki Anonim
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1
0

Witam serdecznie forumowiczów.

Wpadłem niedawno na ciekawy moim zdaniem scenariusz gry a zaraz za nim urodziły mi się kolejne scenariusze i tak powstało kilka scenariuszy na gry. Niestety nie jestem doświadczony w programowaniu jak i tworzeniu assetów w związku z czym chciałbym zebrać zespol który pomoże mi zrezalizowac te scenariusze. Trochę styczności z Unrealem już miałem, hobbystycznie bawiłem się jego zawartością ale nie było to nic poważnego. Myślę że z pomocą tutoriali poradzę sobie z jej teorzeniem lecz tworzenie obiektów nie jest moją mocną stroną. Nie potrafiłem tego robić mimo wielu rób. Stąd moja oferta: poszukuje głównie osób potrafiących tworzyć obiekty jak i takich które mogłyby zająć się tworzeniem mapy. Mile widziane byłyby również osoby które potrafią robić animacje. Niestety nie dysponuje budżetem aby móc kupować assety nie wspominając o płatnych zleceniach dlatego byłaby to raczej "pomoc charytatywna" z tym że jeśli grę udałoby się wypuścić na rynek proponuję procent od sprzedaży przez kilka rozliczeń.

Osoby które byłyby zainteresowane takim projektem prosiłbym aby napisały do mnie najlepiej na Discordzie - btwDOPE - lub w ostateczności na maila lukaszekkonto@gmail.com. Zapoznam was z większą ilością szczegółów.

Czekam na Wasze zgłoszenia :)

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6967
10
Luki Anonim napisał(a):

Wpadłem niedawno na ciekawy moim zdaniem scenariusz gry a zaraz za nim urodziły mi się kolejne scenariusze i tak powstało kilka scenariuszy na gry.

Raczej każdy, kto uczy się tworzenia gier, ma w głowie własny scenariusz, który chciałby zrealizować.
Jeśli chciałbyś nawiązać z kimś darmową współpracę, to raczej Ty nie będziesz szefem w danym projekcie bo niewiele wnosisz.
Skoro lubisz scenariusze, to mógłbyś wspomagać pracę twórców gier, rozwijając ich pomysły.
Mógłbyś być testerem, który sypie pomysłami: jak coś ulepszyć? co dodać? itd.

Luki Anonim napisał(a):

jeśli grę udałoby się wypuścić na rynek proponuję procent od sprzedaży przez kilka rozliczeń.

Jeśli ktoś zrobi Ci grę, to proponujesz procent?
Zbytek łaski!

Luki Anonim napisał(a):

Niestety nie dysponuje budżetem aby móc kupować assety nie wspominając o płatnych zleceniach

Jeśli naprawdę wierzysz w swój projekt, to weźmiesz kredyt.
Tylko w taki sposób zweryfikujesz swoje zaangażowanie w produkcję.

Luki Anonim napisał(a):

tworzenie obiektów nie jest moją mocną stroną. Nie potrafiłem tego robić mimo wielu rób.

Próbuj bardziej. Teraz masz ogromne możliwości, żeby tego się nauczyć.
Kursy, tutoriale na YouTube, ChatGPT, którego możesz o wszystko spytać...
Wystarczy chcieć.

MS
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 35
6

Nie no.. gość odleciał :D proponuję procent od sprzedaży przez kilka rozliczeń. haha dobre.. Wiesz ilu takich już było? Jak możesz oczekiwać od kogoś, że zrobi Ci grę za free i dostanie za to jakiś procent ale tylko przez kilka rozliczeń.. Proponuję Ci pracę przy tworzeniu gier na moim silniku. Jest fajny, prosty, ma coraz więcej możliwości i szybko go ogarniesz. Jeśli uda się te gry sprzedać to odpalę Ci jakiś mały procent z kilku pierwszych rozliczeń.

obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
5
Luki Anonim napisał(a):

Wpadłem niedawno na ciekawy moim zdaniem scenariusz gry a zaraz za nim urodziły mi się kolejne scenariusze i tak powstało kilka scenariuszy na gry.

A jesteś jakimś pisarzem? AI potrafi wymyślać scenariusze do gier, zapewne lepsze. Natomiast tak jak wspomniano wyżej - każdy chce raczej zrealizować swój pomysł a pomysłów jak już zauważyłeś jest zazwyczaj więcej niż rąk do pracy.
Jeśli nie masz głowy do programowania, modelowania ani nawet designowania poziomów to jedyne co możesz wnieść do projektu jeśli chcesz zrealizować swój pomysł to kasa.

Większość udanych produkcji (jak np half-life) powstawała na schemacie: kiepski pomysł -> realizacja -> playtesting -> zmiana pomysłu -> playtesting -> dodatkowe pomysły -> playtesting -> przepisanie projektu od nowa
Sam wstępny pomysł jest raczej mało wart i dobry scenariusz niekoniecznie przekłada się na udaną rozgrywkę

loza_prowizoryczna
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1628
2
Luki Anonim napisał(a):

Wpadłem niedawno na ciekawy moim zdaniem scenariusz gry a zaraz za nim urodziły mi się kolejne scenariusze i tak powstało kilka scenariuszy na gry. Niestety nie jestem doświadczony w programowaniu jak i tworzeniu assetów w związku z czym chciałbym zebrać zespol który pomoże mi zrezalizowac te scenariusze.

Zaczynasz od d** strony. Scenariusze/fabuły/story powstają na końcu jak już mechaniki są gotowe i przetestowane w działaniu.

Znasz takie cudeńko RTSów jak Homeworld? Dziś uważane za kultowego klasyka fabularnego a tak naprawdę development wyglądał tak że goście napisali silnik, mechaniki bitew w 3D space a wydawca uciął im budżet przed terminem więc musieli pozlepiać to co mieli gotowe w jakąś grę.

Więc zerżnęli Księgę Wyjścia + fragmenty z Księgi Rodzaju i zrobili z tego space opera. Nawet na cinematici brakło czasu to wrzucili parę koncept artów. Reszta jest historią.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6967
0
loza_prowizoryczna napisał(a):

Scenariusze/fabuły/story powstają na końcu jak już mechaniki są gotowe i przetestowane w działaniu.

Tak może wyglądać tworzenie oryginalnej gry, w której mechanika się czymś wyróżnia.
Inne odgrzewane gierki mają już przetarty szlak. Np. kolejne części GTA. Praktycznie wszystkie mechaniki są tam "przetestowane w działaniu".

loza_prowizoryczna
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1628
0
Spine napisał(a):

Inne odgrzewane gierki mają już przetarty szlak. Np. kolejne części GTA. Praktycznie wszystkie mechaniki są tam "przetestowane w działaniu".

To wg ciebie czym oni zajmują się w preprodukcji? Pisaniem fabuły?

obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1
loza_prowizoryczna napisał(a):

Zaczynasz od d** strony. Scenariusze/fabuły/story powstają na końcu jak już mechaniki są gotowe i przetestowane w działaniu.

Mechaniki czego? Musisz mieć zarys tego jak ma wyglądać gra żeby dorabiać do niej mechaniki.

loza_prowizoryczna
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1628
0
obscurity napisał(a):

Mechaniki czego? Musisz mieć zarys tego jak ma wyglądać gra żeby dorabiać do niej mechaniki.

Np. gry. Scenariusz gry ma się nijak do gry.

obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
2
loza_prowizoryczna napisał(a):

Np. gry.

No wiadomo że gry bo czego innego, ale jakiej gry?
Chyba jednak musisz wiedzieć o czym będzie gra żeby ją zrobić. Poza wczesnymi platformówkami gdzie scenariusza w ogóle nie było lub na siłę dorabiało się na koniec.
Wyobraź sobie że szef ci mówi "robimy grę, zacznij robić mechaniki" i nie doda nic więcej. Co zrobisz?
To historia gry definiuje jakie mechaniki mają sens (np skradanie, "hakowanie", cofanie czasu, crafting, walka wręcz, jazda pojazdami czy cokolwiek), kompletny scenariusz można dorobić na końcu ale nie da się zacząć gry bez jej choćby zarysu. Nie mówię o konkretnych liniach dialogowych, ale ogólny sens gry, środowisko, klimat musi być zdefiniowany na początku.
No chyba że udało ci się wymyślić ciekawą mechanikę (np portale) i od tego wychodzisz i robisz całą otoczkę, ale gry z przełomową mechaniką są raczej rzadkie i ryzykowne.

loza_prowizoryczna
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1628
0
obscurity napisał(a):

Wyobraź sobie że szef ci mówi "robimy grę, zacznij robić mechaniki" i nie doda nic więcej. Co zrobisz?

Sprawdzam różne egzotyczne odmiany pokera (w tym i tarot), zmieniam symbole kart, punktację i nazywam to dla niepoznaki Magic: The Gathering.

No chyba że udało ci się wymyślić ciekawą mechanikę (np portale) i od tego wychodzisz i robisz całą otoczkę, ale gry z przełomową mechaniką są raczej rzadkie i ryzykowne.

No chyba że mechanikę wymyślono już w starożytności to wystarczy spojrzeć wyżej.

CP
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 70
0

ALe go zjechaliście nikt nie chciał chociaż sobie po swojemu robić gry, czyjejś i nic za to nie dać?

bakunet
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 1683
0

Usunął konto, można się rozejść

several
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

To wygląda jak jakaś prowokacja, bo szczerze pisząc coraz rzadziej widzi sie takie wpisy. No i ten profesjonalny mail, godny prawdziwego lidera zespołu specjalistów...

lub w ostateczności na maila lukaszekkonto@gmail.com

BTW, może jakaś perełka?

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 540
0

No tak, żeby ktoś za Ciebie wszystko zrobił to jakoś nie widzę. Może chociaż przygotujesz jakieś koncepty ?

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.