Czy ktoś tutaj orientuje się na czym taka gra powinna być postawiona i ile to kosztuje? Czy to musi być serwer u mnie na chacie czy może być wykupiony w necie?
Małe projekty stawia się po prostu na jednym serwerze, gdzie masz po prostu wszystko na kupie tj. serwer z grą i bazą danych. Najtańsza opcja na jakimkolwiek VPSie np. OVH albo Hetzner to koszta w zasięgu 20-50 zł/miesiąc, wszystko zależy od tego jak zoptymalizowana ta gra będzie. Do tego domena kilkadziesiąt złotych na rok i jakiś CDN/DDOS protection (opcjonalnie), chyba https://www.cloudflare.com/plans/ ma plan za darmo. Nie potrzebujesz nic więcej, takie gry śmigały na pojedynczych serwerach te 20 lat temu i sprzęt jak i technologia mocno się rozwinęły przez te lata
Potrzebuje wstępnie czegoś na 100 osób na raz z możliwością rozszerzenia z dnia na dzień...
Każdy VPS pozwala na zwiększenie mocy maszyny. IMO jest 0% szansy, że ruch wzrośnie tak mocno, że jeden serwer nie wystarczy. Jak tak będzie to gra i tak będzie zarabiała na siebie, że nie będzie to problemem
Czy to musi być serwer u mnie na chacie
Nie. O serwer w domu musisz dbać (np. żeby nie wyciągnąć wtyczki w czasie odkurzania) jak i czasy połączeń są gorsze niż do zewnętrznego serwera. Koszta małych VPSów są na tyle tanie, że nie warto się w to bawić
Co prawda zamierzam zatrudnić osobno code readera w takiej samej formie jak kierownika budowy do budowy domu ale...
Dużo to raczej nie da. Reviewer może ci powiedzieć, że jest źle i co z tym zrobisz? Projekty w IT (a zwłaszcza małe i tanie) zawsze się robi na przypale. Jak chcesz jakości to niestety musisz za to dużo zapłacić
więc nic obciążającego jak animacje czy mapy interaktywne jak w plemionach...
Na stronie możesz mieć dowolną złożoność, ale to nie problem, bo wykorzystujesz procesor klienta a nie serwera. Wszystko zależy od tego co się dzieje po stronie serwea. W takiej grze zdecydowanie największym bottleneckiem jest baza danych i to tutaj trzeba się skupić, żeby zapytania i cała architektura była tak zaprojektowana, żeby dowolne kliknięcie na stronie nie mieliło całej bazy danych