Urozmajcenie proceduralnie wygenerowanego dungeonu

Urozmajcenie proceduralnie wygenerowanego dungeonu
MD
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 7
2

Pracuję nad swoim własnym generatorem losowych dungeonów, ale mam wrażenie, że jest on dość nudny i brakuje mu różnorodności. Chciałbym go jakoś urozmaicić, ale nie jestem pewien, w którym kierunku pójść. Mam już kilka pomysłów, ale liczę na Wasze sugestie i opinie.

Pomysły, które już mam:

Premade Rooms - Chciałbym dodać losowo generowane, gotowe pokoje, które będą mogły pojawiać się w lochach. To mogą być jakieś unikalne miejsca, takie jak komnaty z pułapkami, tajemne laboratoria, czy komnaty skarbów, które dodadzą nieco smaczku.

Kategorie Pokoi - Myślę też o podzieleniu pokoi na różne kategorie, np. sypialnie, zbrojownie, biblioteki itp. Meble i inne elementy wyposażenia będą zależeć od tego, jaka kategoria pokoju zostanie wylosowana. Chciałbym, żeby każdy typ pokoju miał swoje specyficzne elementy, co mogłoby dodać więcej różnorodności.

Pomimo tych pomysłów, wciąż czuję, że brakuje mi inspiracji na dalsze rozwinięcie projektu. Chciałbym uniknąć monotonii i sprawić, żeby każdy wygenerowany dungeon miał swój własny charakter. Czy macie jakieś pomysły, jak mógłbym to osiągnąć? Może jakieś dodatkowe elementy, które warto byłoby wprowadzić?

screenshot-20240814200342.png

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6967
0

Zadałem Twoje pytanie czatowi: https://chatgpt.com/share/ab5d635d-85a9-465e-8a81-54bf4aeaa2d8
Jak zapoznasz się z jego sugestiami, myślę, że będziesz miał co robić ;)

several
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
6

Chciałbym uniknąć monotonii i sprawić, żeby każdy wygenerowany dungeon miał swój własny charakter.

W takim razie ja bym w ogóle wrócił do podstaw i zastanowił się nad kształtem, prostokąty połączone ze sobą gdzie niemal każdy pokój jest przejściowy jest mało wciągający. Brakuej mi to korytarzy, ślepych pomieszczeń i tym podobnych. Tutaj masz zestaw zasobów o generowaniu lochów http://pcg.wikidot.com/pcg-algorithm:dungeon-generation a tutaj przykładowy, parametryzowany generator https://donjon.bin.sh/d20/dungeon/ który może wygenerować coś podobnego do tego co masz teraz, ale również takie coś na screenshocie niżej. Jak masz możliwość generowania lochów o różnych układach i kształtach można zabierać się za jakiś cukier w postaci fauny i tym podobnych.

screenshot-20240814220707.png
screenshot-20240814221118.png
screenshot-20240814221312.png

loza_prowizoryczna
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1628
0
MaszynaDoSzycia napisał(a):

Chciałbym uniknąć monotonii i sprawić, żeby każdy wygenerowany dungeon miał swój własny charakter. Czy macie jakieś pomysły, jak mógłbym to osiągnąć?

Zapoznaj się z tym artykułem. Myślę że zawiera wystarczająco idei i algorytmów by sprawić że każdy wynik będzie w miarę niepowtarzalny (choć podobny).

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.