Bez dobrej mechaniki i mądrego pomysłu na gre może skonczyć sie błyskawicznym upadkiem gry i zamknieciem serwerów, przekonały sie już o tym dziesiątki firm z całego świata za których sterami siedzieli pewnie ludzie myslący podobnie jak Ty, że wystarczy programowanie, super grafika + wielka kasa na reklame i bedzie git. Potem okazywało sie, że to nie wystarczy.
Ale ja przecież napisałem:
Pomysł i wykonanie to mało.
Za mało, żeby chociaż marzyć o "fenomenalnym sukcesie", czy "powiewie świeżości", bo bez dobrego marketingu nikt tego nawet nie poczuje.
Przez co rozumiem, że pomysł, wykonanie i marketing musi być na poziomie.
Jeśli chociaż jeden czynnik zawiedzie, to reszta nie ma sensu i los gry jest nieprzewidywalny.
Więc dobrze, żeby potencjalni współpracownicy wiedzieli na co się piszą.
Chyba, że bierzesz na siebie całą odpowiedzialność za sukces i zyski projektu, a twórcy będą normalnie zatrudnieni z wynagrodzeniem za wykonaną pracę, to wtedy nie musi ich specjalnie obchodzić, co zrobisz z tym projektem i czy będzie miał dobry marketing.
Nie wszystkie z nich mają potężne reklamy bo w przypadku niektórych praktycznie nie widziałem reklam danej gry (a bardzo sie interesuje tym jakie gry są reklamowane i zwracam na to uwagę) a mimo to populacja graczy w grze była bardzo duża jak grałem (pewnie dalej jest).
To, że nie widziałeś reklam, nie znaczy, że ich nie było. Może były na początku, a może nawet były w innych krajach i to wystarczyło, żeby zdobyć bazę użytkowników, którzy będą sami namawiać innych, żeby mieć z kim zagrać.
Czasem są "reklamy", które trafiają tylko do subskrybentów wybranych YouTuber'ów, którzy mają duże zasięgi i zostali opłaceni, aby zareklamować grę.