XAML to język do opisu tego, jak aplikacja wygląda w m.in. Xamarin.Forms, UWP czy WPF. Czyli opisujesz że tu jest kontrolka, która ma pewne cechy, zawiera się w innej kontrolce, dane bierze sobie stąd, i tak dalej. Możesz poszukać materiałów z WPF, sama ogólna koncepcja XAML-a oraz np. databinding nie różni się jakoś specjalnie, co najwyżej niektóre kontrolki się inaczej nazywają (np. StackPanel i StackLayout).
XML z kolei to jest język do robienia opisów danych... i w szczególności język do tworzenia innych języków. Stąd XAML jest w gruncie rzeczy specjalizowanym rodzajem XML-a. Podobnie jak np. XHTML, SVG czy MathML - języki do opisu treści stron internetowych, grafiki wektorowej i wzorów matematycznych.
Jeżeli potrzebujesz uczyć się XAML-a, to ucz się XAML-a, znajomość samego XML-a tak bardzo ci się tam nie przyda.
Jeżeli wiesz jak działa taki zwykły HTML, co to są znaczniki i atrybuty, to w zasadzie ci wystarczy. Znajomość XML i jego specyfiki pomoże dopiero żebyś zrozumiał czym jest np. xmlns
... ale na początku można bez tego żyć, a znajomość DTD, XSD, XSLT i innych XPath, o czym jest w kursie, który podałeś, kompletnie ci nie pomoże przy nauce Xamarin.Forms.
Przyzwoitą książką o Xamarin.Forms jest https://docs.microsoft.com/en-us/xamarin/xamarin-forms/creating-mobile-apps-xamarin-forms/, ale nie znam dobrego źródła po polsku - bo w zasadzie w ogóle nie znam źródeł po polsku ;)