Game Dev - jaki silnik/framework wybrać?

Game Dev - jaki silnik/framework wybrać?
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Witam,

chciałbym zacząć robić gry, ale mam parę pytań:

  1. Powinienem wybrać silnik czy framework? Biorąc pod uwagę przyjemność tworzenia gier, łatwość znalezienia jakiegoś zespołu do wspólnego robienia gier i na końcu ewentualnie jak to jest w większych studiach gdzie zatrudniają ludzi? Trzeba znać konkretne frameworki czy silniki?
  2. Jeżeli silnik lub framework to jakie są najpopularniejsze i jednocześnie dobre? chciałbym robić gry na wiele platform (windows, android, web)
    dzięki za pomoc
atmal
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 913
0
  • "chciałbym robić gry na wiele platform (windows, android, web)"
  • "najpopularniejsze"

W takim razie Unity wydaję mi się najlepszą opcją.

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

a Defold? i znacie może jakieś strony gdzie są oferty współpracy między gamedevami (chciałbym zobaczyć w jakim silniku ludzie najczęściej szukają innych osób do współpracy) i jakieś oferty pracy dla gamedevów?

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

a oprócz Unity to jakie jeszcze silniki polecacie do gierek 2D?

JU
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 5046
0

Jeśli to Twoja pierwsza przygoda z grami i nie jesteś zbyt zaawansowanym programistą, to weź się za DirectX / OpenGL. Napisz w tym coś bardzo prostackiego w stylu skaczącego ludzika. To da Ci sporo wiedzy i podstaw do tego, żeby zacząć tworzenie gier z użyciem silników. I też wtedy polecę Unity.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.