Witam,
jak już pisałem w innym temacie, próbuje napisać mini grę. Konkretnie interfejs do niej, bo cała reszta jest już gotowa. Teraz trzeba tylko złożyć to w całość. O co chodzi w tym temacie? Gra, którą piszę to w sumie bardziej program. Bo jest to symulacja finansowa. Nie ma jakiegoś trybu graficznego itp. A jedynie tabelki, wykresy itd. I dobieranie odpowiednich opcji. Mógłbym pójść jak najłatwiejszą drogą i napisanie tego tak żeby działało, ale staram się myśleć o tym w kontekście przyszłości. A planuję ten projekt rozwijać w wolnych chwilach przez długi czas. Chciałbym, aby możliwa była zmiana wyglądu tej gry. Żeby każdy użytkownik mógł sobie sam dobrać np. rozmiar, układ czy kolor elementów. O ile z kolorem nie mam żadnego problemu, to z obliczeniami już problem jest. Być może nie jest to najwłaściwsza metoda. W sumie nie znam innej możliwe. Powiedzmy, że są to różne skórki. Każda miałaby przypisane ustawienia w pliku tekstowym. I mogę wstawić że np. Wysokość elementu to będzie 60. Ale ja bym chciał, żeby w tym pliku było zapisane coś takiego że np. wysokość elementu = screen.height - (5 * zmienna1) + zmienna2.
Jeżeli będzie to tak zapisane i odczytam to jako string i będę próbował podstawić pod wysokość to zwróci mi informacje że jest nieprawidłowy typ zmiennej. A więc czy jest sposób, żeby jakoś to zrobić? Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w miarę zrozumiale.
EDIT. Podobnie sytuacja wygląda z np. border. Jak sczytać z pliku żeby później zmienić BorderStyle. Da się to jakoś przekonwertować? Ja mam w pliku wpisane BorderStyle = none. Potrafię to rozdzielić i na zmiennej typu string znajduje się tylko napis 'none'. W konsekwencji dostaje komunikat 'unit1.pas(208,91) Error: Incompatible types: got "AnsiString" expected "TBorderStyle"'.