Witam,
mam problem z animowaniem postaci w malej grze, ktora tworze.
Problem polega na tym, ze stworzylem wlasna procedure DoDraw:
procedure TGracz.DoDraw;
begin
inherited DoDraw;
//67 //88
image.Draw(Form1.DXDraw.Surface, round(X), round(Y+50-88),round(animpos));
end;
Animpos to klatka animacji, jaka ma sie wyswietlic.
Przy tworzeniu Formy daje takie cos:
Gracz.Image := Form1.obrazki.Items.find('wPrawo');
Gracz.AnimLooped:=true; //pętla wykonywania animacji
Gracz.AnimCount:= 10; //liczba klatek
Gracz.AnimSpeed:=0.5; //prędkość przekładania klatek
Wszystko działa super z jednym wyjątkiem. Jeżeli w procedurze DoDraw dam na początku inherited DoDraw;, wtedy postać rysowana jest dwa razy. To nie jest problem bo wiem z czego to wynika. Problemem jest raczej efekt.
Postac rysowana i animowana przez moja procedure miga za kazdym razem kiedy animacja rozpoczyna sie od nowa. Postac zas tworzona z klasy dziedziczonej plynnie przechodzi od konca do poczatku animacji.
Mozecie mi podpowiedziec w czym moze byc problem?