Grafika wektorowa - rysowanie i porównanie

Grafika wektorowa - rysowanie i porównanie
IT
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 12 lat
  • Postów:8
0

Witam. Mam takie coś:

Kopiuj
  type stk = (start,koniec);
  type vectorline = record
                  x,y:array[start..koniec]of double;
                  ogonx,ogony:array[start..koniec]of double;
                  istnieje:boolean;
                end;  

I jak przy pomocy canvas taką linię narysować?
I mam np. dwie zmienne array[1..10]of vectorline; czyli figury z tych wektorów.
I jak je przyrównać tak żeby nałożyć na siebie tak żeby w jak największym stopniu się pokrywały?
EDIT: Chodzi o takie coś: mam cyfrę 1 i L
I żeby wyszło takie coś
user image

edytowany 1x, ostatnio: ithilras
_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:13 dni
0

Z tego vectorline nic nie wynika masz tam 8 liczb a dla jednego wektora na płaszczyźnie potrzeba 4 liczby. Też nie wytłumaczyłeś dla czego właśnie tak ma pokrywać się 1 i L.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
IT
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 12 lat
  • Postów:8
0

Linia w grafice wektorowej wygląda tak:
__



__
Gdzie / to ta linia i x i y to jej współrzędne odpowiednio końca i początku, a _ to ogon, ten którym się zaznacza zakrzywienie i x i y to współrzędne tego ogona odpowiednio podczepionego do początku i do końca lini.

A 1 i L ma sie akurat tak nakładać bo stykają się ze sobą największą "powierzchnią".

edytowany 1x, ostatnio: ithilras
_13th_Dragon
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:13 dni
0

A jak w takim razie mają nakładać 0 i q ? Chodzi mi o to czy potrzebne jest również skalowanie. Czy mają być również sprawdzane te ogony przy nakładaniu. Jeżeli tak to musisz wytłumaczyć na czym to polega czy to tak jakby wektor składający się z trzech odcinków?


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
IT
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 12 lat
  • Postów:8
0

Jak nie wiesz co to grafika wektorowa to mogę powiedzieć: Jest linia i jak klikniesz najpierw na 1 punkt a potem na 2 to jest prosta. A jak klikniesz i przeciągniesz na 1 i 2 punkt to rysuje sie taki ogon od początku i końca i linia jest skrzywiona w stronę tego ogona. Skalowanie powinno też być.

edytowany 2x, ostatnio: ithilras
_13th_Dragon
To co opisałeś nie jest grafiką wektorową tylko działaniem jakiegoś programu który tworzy grafikę wektorową. Programów do grafiki wektorowej są tysiące. Dla tego pytam czym jest ten ogon i czy ma brać udział w dopasowaniu. Jeżeli nie ma brać udziału to nie ważne czym on jest.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.