Co sądzicie o bibliotece graficznej Raylib

1

Co sądzicie o bibliotece Raylib? Do tworzenia np. gier czy programów graficznych?

https://www.raylib.com/
https://github.com/raysan5/raylib

Testuję sobie teraz przykłady

Mają kompletny instalator dla Windowsa tzn. kompilator + notepad++ oraz bilblioteka
Dobre ułatwienie dla osób zaczynających programowanie C++
(lub po prostu do wypróbowania bez męczenia się)

do najnowszej wersji niestety nie ma tego instalatora na Github tylko tutaj:
https://raysan5.itch.io/raylib -> download now -> No thanks, just take me to the downloads

(mały seket: na stronie https://github.com/raysan5/raylib/releases starsza wersja 4.20 ma instalator z użyciem Tiny C Compiler zamiast C++ - raylib_installer_v4.2.tcc.exe - całość poniżej 100mb na dysku z czego większość to pliki przykłądowe)

2

Raylib to biblioteka, którą polecam zamiast SFML (ekhem @tBane :D). Ma wszystko by móc pomodzić pełnoprawną aplikację multimedialną i w przeciwieństwie do SFML skaluje się całkiem dobrze w raz ze wzrostem umiejętności, przykład Sidestep Legends albo How I made a world with trillions of gems in C with Raylib.

a co mamy sądzić, gołe i wesołe to, ot ciekawostka

Raylib od dawna nie jest już tylko ciekawostką. Za wikipedią https://en.wikipedia.org/wiki/Raylib#Awards

In April 2019, Santamaria was awarded with the Google Open Source Peer Bonus award for contributing to the open-source ecosystem with raylib.
In August 2020, raylib was awarded with an Epic MegaGrant by Epic Games to support its development.
In April 2021, Santamaria was awarded with another Google Open Source Peer Bonus award for the same reasons.
In March 2022, raylib was nominated for the BEST GAME ENGINE category on MOBILE GAMES AWARDS 2022.
1

@several Ej po pierwsze dopiero co zacząłem przygodę z tworzeniem gier, po drugie dobrze mi się pisze w SFML, a po trzecie tyle już napisałem kodu, że nie chce mi się przesiadać na coś innego :P. Następną grę będę robił w 3D to może właśnie przejdę na Raylib. Swoją drogą też jestem ciekaw co sądzicie o tej bibliotece

1

@SiedemBoleści: napisz coś o swoich potrzebach, albo jakie jeszcze biblioteki bierzesz pod uwagę to przynajmniej będzie wiadomo z grubsza co potrzebujesz.
Mam ja w ulubionych już jakiś czas, oglądałem przykłady, używam czegoś innego

2

IMHO do malych gierek to najlepsze co znam. U mnie zastepuje wlasnie LIBGDX. Jednak C/C+ to C/C++.

Ponizej efekt 2h zabawy przy wsparciu AI (chat GPT+ Suno). Z tego godzina poszla na kombinowanie tymczasowych assetow:

Ew. do tego mozna dolozyc czas na instalowanie Visual studio, zaleznosci itp. (instalowalem wg tego)

Co mamy:

  • poruszanie spriteow w 8 kierunkach
  • obsluga strzalow (8 kierunkow)
  • kolizje pocisk wrog + brak kolizji ze swoim pociskiem
  • kolizje pojazdow bez uszkodzen
  • pojazd po trafieniu nadal sie porusza, ale juz nie moze strzelac, nie mozna tez go trafic za punkty
  • zliczanie punktow
  • muzyka ambient
  • sfx (ruch, strzal, eksplozja)
  • background
  • oblsuga transparency w spriteach

Do gier 2d nie trzeba wiele wiecej.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.