Cześć,
Mam problem z utworzeniem dynamicznego obiektu w moim programie. Jest to mała gra RPG w której gracz może wybrać jedną z trzech postaci. Zdefiniowałem je jako funkcje dziedziczone od klasy podstawowej ,,Postać":
public:
Postac() {};
int lvl = 1, exp = 0;
virtual void awans() = 0;
};
////////////////////////////////////////////////////////////////////
class Wojownik : public Postac {
public:
int sila = 20;
int zrecznosc = 10;
int hp = 25;
int moc = 5;
Wojownik() {};
void awans() //metoda okreslajaca awans postaci
{
lvl++;
sila += 15;
zrecznosc += 5;
hp += 20;
moc += 5;
}
};```
(...)
Funkcja main poniżej:
//int wybor;
//cin >> wybor;
//switch (wybor)
//{
//case 1: Postac *hero = new Wojownik; break;
//case 2: Postac *hero = new Lowca; break;
//case 3: Postac *hero = new Czarodziej; break;
//}
cout << hero->hp;
hero->awans();
cout << hero->hp;
`
Gdy próbuje użyć switcha w zależności od wyboru użytkownika program nie odpala. Próbowałem zainicjować przed swichem obiekt hero:
Postac* hero = nullptr;
Niestety to również nie przyniosło efektów.
Będę wdzięczny za pomoc. Jak widzicie dopiero raczkuje w tym temacie jednak wierze, że za jakiś czas sam będę podpowiadał początkującym na tym forum, pozdrawiam :)