#include "stdafx.h"
#include<iostream>
using namespace std;
int main()
{
int a = 5; //Przypisuję do a wartośc 5
int *tomek = new int; //Tworzę wskaźnik, plus przypisuję mu new tak by było miejsce w pamieci do wrzutu danych
*tomek = a;//Wskaźnik wskazuje teraz na a
cout <<a<<endl;
cout << *tomek<<endl;
a = 7;//Zmieniam wartość a na 7, autoamtycznie zmienia się wartość na jaką wskazuje wskaźnik
cout << a << endl;
cout << *tomek << endl;
//Czy tutaj przed zmianą wskazania, trzeba go wyzerować delete i na nowo wskazać, lub w tym przypadku przypisać jego wartośc, by na coś wskazywał.
*tomek = 1;//Przypisuje do wskaźnika wartość 1, po to było to new int, bez tego niemógłbym do niego przypisać wartości bo nie błoby miejsca w pamięci
cout << a << endl;
cout << *tomek << endl;
delete tomek;//Zwalniam pamięć, new int idzie do kosza.
//Teraz powinno się chyba przypsiać do wskaźnika Nulla by na coś wskazywał, ps. dzieje się coś jak na nic nie wskazuje po usnięciu jego zawartości new?
system("pause");
return 0;
}
Więc, tak jako że zamierzam wejść w klasy, chcę dobrze najpierw ogarniać podstawy, pętle, tablice mam już przećwiczone, znaczy się wiadomo cały czas dochodzą nowe rzeczy, także trudno pisać że się coś ogarnia jak podstawy to nawet nie są podstawy, ale powoli a do przodu, mam takie małe pytanie czy po powyższym kodzie, który w zasadzie nic nie robi, chodzi mi tylko o idee działania wskaźników, czy dobrze to ogarniam, w kwestii zwalniania pamięci zwłaszcza, z góry dzięki za ocenę, pomoc.