Sprawdzanie czy użytkownik nacisnął przycisk.

0

Witam,

Chciałbym napisać grę, w miarę prostą (jak mi się wydawało z samego początku), jednak mam pewien problem. Mianowicie:

Obiekt ma spadać w dół (cały czas) lecz w momencie naciśnięcia jakiegoś klawisza obiekt "podskoczy" po czym znów spada. Można powiedzieć coś jak Flappy Bird, gdzie ptaszek spada, lecz jak stukniemy w ekran podskakuje. Problem mam z tym, jak jednocześnie zmniejszać wartość mojej wysokości Y i jednocześnie oczekiwać klawisza? Funkcja _getch() tutaj za bardzo nie pasuje, ponieważ wtedy program stopuje się w tym miejscu, a ja chciałbym to oczekiwanie było jakby w tle.

Korzystam z biblioteki Windows.h, w której ustawiam kursor na pozycji i wyświetlam tam obiekt. Funkcja odpowiedzialna za spadanie, zmniejsza wartość Y, a funkcja podskocz zwiększa.

Pytanie, czy ktoś byłby w stanie mi podszepnąć jak ten problem rozwiązać?

Pozdrawiam.

0

są funkcje wincrapowe pod to ale ja bym radził już pobawić się SDLem niż dotykać windows.h jak ma być coś o grach ;-).

zajrzałem w pradawne skrypty i odnalazłem.

    Process proc = Process.GetProcessesByName("firefox")[0];
    IntPtr ptrFF = proc.Handle;
    SetForegroundWindow(ptrFF);
    SendKeys.SendWait("{F1}");
0

Hmm no okej, może ktoś coś wymyśli ciekawego i uda mi się to wykorzystać, jeśli nie to może faktycznie masz rację. Polecasz jakiś kurs czy coś dot. SDLa?

0

Najlepiej zapytac na freenode ##SDL lub #SDL ( nie pamiętam już pod którym siedzą ).

Ja zasadniczo nie zajmuję się grami ale raz krótko bawiłem się SDL robiłem se różne gówienka wedle tutoriala na youtube. Niestety w moim odczuciu poziom osoby prowadzącej tutorial był bardzo niski. np. łapiąc błędy na if wsadzał dalej wszystko w else ( wywalenie else i pójście z programem nic by nie zmieniało). Więc no niechciałbym polecać crapa. Ostatecznie zrobiłem zdjęcie motyla które się poruszało naciskając klawisze i potem miałem inne rzeczy na głowie więc pomysł genialnej gry musiałem odłożyć na później ;).

(nie polecam :)

0

Ja też troszkę mam inne rzeczy na głowie, jednak dla zabawy bez zbędnego zagłębienia się w nowości chciałem napisać jakąś glupotke żeby coś porobić w weekend i dla zabawy w sumie. Dlatego konsola (krótko koduje w c++, jestem na 2 semestrze studiów i c++ dopiero poznaje, jednak już trochę się orientuje co i jak) :) No ale okej dzięki za porady, może uda mi się to jakoś ogarnąć :)

0

W conio.h jest funkcja kbhit(). Sprawdza ona czy w buforze nie znajduje się coś. Poczytaj jak tego użyć i jak to sparować z getch(). Powinno działać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1