Witam,
Chciałbym napisać grę, w miarę prostą (jak mi się wydawało z samego początku), jednak mam pewien problem. Mianowicie:
Obiekt ma spadać w dół (cały czas) lecz w momencie naciśnięcia jakiegoś klawisza obiekt "podskoczy" po czym znów spada. Można powiedzieć coś jak Flappy Bird, gdzie ptaszek spada, lecz jak stukniemy w ekran podskakuje. Problem mam z tym, jak jednocześnie zmniejszać wartość mojej wysokości Y i jednocześnie oczekiwać klawisza? Funkcja _getch()
tutaj za bardzo nie pasuje, ponieważ wtedy program stopuje się w tym miejscu, a ja chciałbym to oczekiwanie było jakby w tle.
Korzystam z biblioteki Windows.h
, w której ustawiam kursor na pozycji i wyświetlam tam obiekt. Funkcja odpowiedzialna za spadanie, zmniejsza wartość Y, a funkcja podskocz zwiększa.
Pytanie, czy ktoś byłby w stanie mi podszepnąć jak ten problem rozwiązać?
Pozdrawiam.