Witam , jestem na etapie teksturowania w opengl'u . Teksturowanie wielokątów nie sprawia mi problemu ale nie mam pojęcia jak położyć teksturę na walcu w szczególności na jego podstawach.
Próby teksturowania podstawy robią na niej słoje i zmieniają kolor całego walca . Czyżby to dlatego,że nie zaczynam tekstury od środka ???
Mój walec:
void walec(double r, double h)
{
double angle, x, y;
glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);
glNormal3d(0.0, 0.0, -1.0);
glVertex3d(0.0f, 0.0f, 0.0f);
for (angle = 0.0f; angle <= 2.0f*(GL_PI); angle += (GL_PI / 20.0f))
{
x = r*sin(angle);
y = r*cos(angle);
glVertex3d(x, y, 0.0);
}
glEnd();
glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);
glNormal3d(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3d(0.0f, 0.0f, h);
for (angle = 2.0f*(GL_PI); angle >= -0.3f*(GL_PI); angle -= (GL_PI / 20.0f))
{
x = r*sin(angle);
y = r*cos(angle);
glVertex3d(x, y, h);
}
glEnd();
glBegin(GL_QUAD_STRIP);
for (angle = 0.0f; angle >= -(2.0f*GL_PI); angle -= (GL_PI / 20.0f))
{
x = r*sin(angle);
y = r*cos(angle);
glNormal3d(sin(angle), cos(angle), 0.0);
glVertex3d(x, y, h);
glVertex3d(x, y, 0);
}
glEnd();
} ```C