Cześć,
Czy ktoś może mi pomóc, jak zrobić tablicę uint8 w OpenGL?
Ma to być przezroczysty sześcian.
Cześć,
Czy ktoś może mi pomóc, jak zrobić tablicę uint8 w OpenGL?
Ma to być przezroczysty sześcian.
uint8 *tablica;
Jako że zapewne nie o to Ci chodziło, powiedz lepiej, co chcesz zrobić, a nie na jakie genialne rozwiązanie wpadłeś w celu rozwiązania problemu.
Wydaje mi się,że on chce po prostu zrobić tablicę trójwymiarową.
Chcę zrobić coś takiego:
http://i66.tinypic.com/2nkqkh.png
Mam zrobione dwa sześciany, a potrzebuję zrobić ten przezroczysty sześcian, ale ma być jako tablica uint8.
Co to znaczy sześcian jako tablica uint8? Masz pojęcie, co piszesz, czy tylko rzucasz słówkami, które gdzieś zasłyszałeś?
Opisz problem używając swoich słów - powiedz, co już masz i zadaj konkretne pytanie.
Czyli jednak tablica trójwymiarowa?
PS: Podaj wymiary tego "sześcianu".
Ok, to czyli jak mam zrobione dwa sześciany w jednym przezroczystym większym sześcianie(któremu po prostu zmieniłem wartość ALPHA) to jest ok?
zadanie polega na stworzeniu tablicy 3d U8, w której bedą znajdowały sie 2 takie sześciany jak na wizualizacji.
Co to znaczy, że w tablicy znajduje się sześcian?
Pewnie twórcy zadania tablica = przezroczysty sześcian z wizualizacji
Może zadam głupie pytanie (nie jestem specem od Opengl), ale... czy takich rzeczy nie można sprawdzić po prostu w kodzie jakiegoś tutoriala i wzorować się na kodzie z tutoriala? Jestem przekonany, że można by znaleźć tutorial, który robiłby dokładnie to, o co prosi OP...
Użyj pełnych zdań, najlepiej krótkich. I napisz od początku do końca o co chodzi.
ale wiesz, że tak po prostu nie możesz wrzucić figurę do tablicy? co chcesz osiągnąć? chcesz mieć pixele figury w tablicy? czy może pozycje/kolory wierzchołków? z tego co napisałeś nie wynika nic... więc powiedz to "normalnie" a nie za pomocą jakiegoś skrótu myślowego którego nikt nie ogarnia
W tablicy, podejrzewam (bo po co sprecyzować pytanie), mają być wierzchołki sześcianu. Tylko nie rozumiem dlaczego miałoby to wyglądać inaczej niż w przypadku tych dwóch pozostałych... Po prostu zrób to samo co zrobiłeś przy poprzednich figurach.
GLbyte array[] { /* vertices */ };