Monster Pathfinding

0

Witam ,
robie pewną grę i chciałbym zrobić coś takiego , że gdy gracz zaatakuje potwora i poruszy się to potwór będzie musiał , także się poruszyć i dojść do gracza . Właśnie w związku z tym mam pytanie . Jeśli gracz się poruszy i aby potwór dotarł do pozycji gracza - 10 (aby nie stał w nim) mogę tylko incrementować x i y i sprawdzić czy pozycja potwora == pozycjagracza - 10 ? Czy muszę zrobić coś takiego , że jeśli gracz się poruszy to muszę od pozycji gracza odjąć pozycję potwora czy coś takiego ?

1

Nie stawiaj spacji przed znakami interpunkcyjnymi... i w ogóle to naucz się stawiać znaki interpunkcyjne w odpowiednich miejscach, ponieważ tego się czytać nie da.
No, a teraz mając tę wiedzę, opisz to jeszcze raz :P

0

Nawet dziecko by zrozumiało o co mi chodzi ale dobra ... Chodzi mi o to aby potwór dotarł do gracza ... Czy w tym celu muszę odejmować pozycję potwora od pozycji gracza?

0

Możesz to zrobić jak chcesz. Możesz nawet a* odpalić żeby znaleźć najkrótsza drogę... Jeśli na planszy nie ma przeszkód to możesz użyć tego drugiego sposobu, czyli wyliczyć wektor kierunku w którym należy iść.

0

Właśnie są przeszkody.

0

No to użyj A*.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.