Książki o programowaniu gier

Książki o programowaniu gier
KR
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Polska
  • Postów: 72
0

Witam.
Chciałbym nauczyć się tworzyć gry komputerowe w C/C++ ale nie za bardzo wiem od czego zacząć.
Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc, zwłaszcza za linki do książek i stron z których mógł bym się tego nauczyć.
Żeby nie było nie jestem absolutnym laikiem w programowaniu.
Pozdrawiam.

twonek
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2500
0

Zacznij od nauki C++. Na forum jest milion tematów o tym, poszukaj. Jak po kilku miesiącach nauki C++ nie zniechęcisz się to możesz wrócić do tego pytania.

Edit:
@dampe właśnie mi uświadomił, że nie doczytałem jednego nie w zdaniu ''Żeby nie było nie jestem absolutnym laikiem". W takim przypadku mój post jest oczywiście bez sensu.

dampe
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: SK
0

Kiedyś już pisałem o tym jak zacząć. Polecam się zapoznać z tym: http://4programmers.net/Forum/983275
Musisz znać jakieś biblioteki do grafiki 2D lub 3D - tu już google i sam znajdziesz jakieś kursy/tutoriale.

A co do tematu książek, to Game Programming Gems, w naszym języku Perełki Programowania Gier. Vademecum Profesjonalisty (z tego co się orientuję to brakuje w polskiej wersji tomu IV i V).
Do tego polecam jeszcze bardzo dobry blog: http://fabiensanglard.net/ oraz stronę http://www.pixelprospector.com/indie-resources/

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.