SDL, Renderer a Blit_Surface

SDL, Renderer a Blit_Surface
fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
0

Z tego co zrozumialem i wyczytalem to renderer uzywa GPU natomiast blit_surface uzywa CPU.
Bardziej chodzi mi o to gdzie mozna poczytac o takich rzeczach i jak to szukac? Wiem ze moge szukac pod "software rasterizer", ale moze znacie i polecacie jakies artykuly do tego?
Pozniej zamierzam(y) uzyc openGL do rysowania ;) Ale poki co chcialbym wiedziec wiecej jak rozpoznawac ktora technika rysowania na ekran jest lepsza (i kiedy)

up

Shalom
  • Rejestracja:około 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0

Prędzej liczyłbym na odpowiedź tu: http://www.gamedev.pl/ ;)


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
dampe
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:5 miesięcy
  • Lokalizacja:SK
1

Ciężko będzie Ci znaleźć informacje na ten temat względem SDL'a (rozumiem że masz na myśli tylko wykorzystywanie tego). Jest to ustosunkowane rozwojem tego liba, którego API w wersji 2.0 zostało zmodyfikowane pod kątem nowych możliwości względem wersji 1.2. To naturalna kolej rzeczy.

SDL Game Development:

Basic SDL drawing
SDL can use two structures to draw to the screen. One is the SDL_Surface structure, which contains a collection of pixels and is rendered using software rendering processes (not the GPU). The other is SDL_Texture; this can be used for hardware-accelerated rendering.

Zawsze należy używać wydajniejszej techniki, czyli z wykorzystaniem GPU.

btw. nie wiem czy aby na pewno zrozumiałem Twoje pytanie ;]


int main( int, char** ) try { throw std::logic_error( myCode() ); }
catch( const std::exception& e ) { puts( e.what() ); } ///:~
fasadin
nie do końca ale dzięki :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.