Witam
Realizuję prototyp prostej gry z książki "Introduction to game design prototyping and development" i mam problem z naliczaniem punktów. Po wywołaniu funkcji OnCollisionEnter i sprawdzeniu tagu prefabrykat usuwa się ale punkty nie naliczają się. W prawidłowo działającym kodzie po przypisaniu do scoreGT komponentu text po każdym wywołaniu collision i if powinna zostać przypisana do zmiennej score przekonwertowana na int zmienna scoreGT, powinny zostać dodane punkty a następnie powinna znowu nastąpić konwersja na string. Kod pochodzi z książki.
public Text scoreGT;
void start()
{
GameObject scoreGO = GameObject.Find("ScoreCounter");
scoreGT = scoreGO.GetComponent<Text>();
scoreGT.text = "0";
}
void OnCollisionEnter(Collision coll)
{
GameObject collideWith = coll.gameObject;
if (collideWith.tag == "Apple")
{
Destroy(collideWith);
int score = int.Parse(scoreGT.text);
score += 100;
scoreGT.text = score.ToString();
}
}
W konsoli Unity pojawia się błąd NullReferenceExpection w linii 17 zawierającej przypisanie do zmiennej score przekonwertowanej zmiennej scoreGT i z tego co zrozumiałem próbuje odnieść się do nieistniejącego elementu ale nie wiem jak. Problemem prawie na pewno nie jest Unity, wszystkie potrzebne UI istnieją.