Witam, jestem początkującym programistą.
Mam problem w mojej testowej grze.
Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić, aby jak kliknę wystarczająco ilość razy np. 100 to wtedy odblokowuje mi się nowa textura w mojej grze. Przesyłam screen`a z gry.
mam juz zrobiony skrypt, że jak kliknę w ser - to dodaje mi punkty, ale nie wiem jak zrobić, żeby po zdobyciu 100 punktów odblokowywała mi się nowa skórka sera :(.
Proszę pomocy.
Mam problem Unity 2D
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 4
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 89
Nie załączyłeś screena.
Rozwiązanie zależy od designu, np. sprawdzasz przy każdej aktualizacji punktów, czy liczba przekracza 100, jeśli tak: 'odblokowujesz' teksturę.
Pokaż kod, pokaż edytor i zdefiniuj, co chciałbyś osiągnąć.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 6965
Problem jest bardzo ciężki i złożony.
Z aktualną treścią zgłoszenia nie jesteśmy w stanie Ci pomóc...
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 4
Przepraszam, zapomniałem dodać screen. Juz dodaje, Wiem, ze gra wygląda kiepsko, ale dziś ją zacząłem robić.....
A chciałbym, aby dowiedzieć się jak zrobić tak, żeby mi się odblokowywała tekstura, niestety dopiero zacząłem się uczyć języka C# i nie wiem jak to zrobić :(
(mam nadzieję, ze kod na screenie jest czytelny, jak nie - to mogę przesłać tylko sam kod).
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 6965
- Zmienna
cheesepowinna być typu int, nie float. Powinna też się inaczej nazywać, ale mniejsza z tym... - W Unity metoda
Start()powinna zaczynać się z dużej litery. - Żeby coś się działo przy odpowiedniej ilości kliknięć, musisz dodać odpowiednią instrukcję warunkową do metody
OnButtonClick(). Np.
if (cheese == 10)
{
odblokujTeksture1();
}
else if (cheese == 25)
{
odblokujTeksture2();
}
Nie wiem czym są tekstury, które chcesz odblokowywać. Mogę się domyślać, że to są jakieś przyciski, których stan musisz przestawić w momencie odblokowania, a po kliknięciu te przyciski zmieniają teksturę klikalnego sera. Tak?
To co piszesz, właśnie nie mówi nam jak dokładnie Twój program ma się zachowywać.
To co Ty sobie wyobrażasz, musisz dokładnie opisać w kodzie swojej aplikacji, linijka po linijce.