Skracanie kodu

J3
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 18
0

Witam mam pewne pytanko ponieważ siedzę przy c# od niedawna i nie znam jeszcze wielu funkcij i dlatego mam pytanko czy da sie skrocic fragment kodu ktory wklejam ponizej? A jeżeli się da a wydaje mi sie ze sie da to jak to zrobic ?

Kopiuj
                if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100 && b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[0]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[1])) // 0 to 135
                {
                    b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), 68 - (b.Height / 2));
                }
                else if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100 && b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[1]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[2])) // 135 to 270
                {
                    b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), 204 - (b.Height / 2));
                }
                else if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100 && b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[2]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[3])) // 270 to 405
                {
                    b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), 340 - (b.Height / 2));
                }
                else if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100 && b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[3]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[4])) // 405 to 540
                {
                    b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), 476 - (b.Height / 2));
                }
                else if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100 && b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[4]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[5])) // 540 to 675
                {
                    b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), 612 - (b.Height / 2));
                }
                else if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100 && b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[5]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[6])) // 675 to 810
                {
                    b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), 748 - (b.Height / 2));
                }
Delor
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1

Tak na szybko:
Początek warunku jest identyczny wszędzie więc można go wyciągnąć.
Potem wrzucić w pętlę ze zmienną przechodzącą od 0 do 5. W ciele pętli pozostałe warunki i wyjście przy którymkolwiek spełnionym.

Kopiuj
if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100)
{
  for (int i = 0; i <= 5; i++)
  {
    if(b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
    {
      b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
      break;
    }
  }
abrakadaber
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6610
1
Kopiuj
var cos = new int[] { 68, 204, 340, 476, 612, 748 };
            if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100)
            {
                for (int i = 0; i <= 5; i++)
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), cos[i] - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
            }

ech, prawie identyczny kod :p. Chociaż te magiczne numerki wypadało by stałymi zastąpić

ZK
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 273
2

Kod powinien być krótki w tym sensie że nie powinien się niepotrzebnie powtarzać ale powinien również być prosty w czytaniu .Możesz np. używać nawiasów w wyrażeniach nawet jeśli nie są potrzebne. Łatwiej będzie ci się potem czytało kod.
Co z tego że ktoś potrafi 5 linijek kodu zapisać w jednej jak potem on sam albo ktoś inny będzie tracił czas na odszyfrowywanie kodu. Często to jak zapiszemy kod nie ma żadnego wpływu na wynik końcowy ani na wydajność programu.

obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1

wydaje się że chcesz po prostu wyśrodkować element w komórkach po 135 pikseli, kod powinien wyglądać mniej więcej tak:

Kopiuj
int cellHeight = 135;

if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100)
{
    var yAligned = (b.Location.Y / cellHeight) * cellHeight;
    b.Location = new Point(50 - b.Width / 2, yAligned + cellHeight / 2 + b.Height / 2);
}

podejrzewam że to samo chcesz zrobić z b.Location.X

J3
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 18
0
obscurity napisał(a):

wydaje się że chcesz po prostu wyśrodkować element w komórkach po 135 pikseli, kod powinien wyglądać mniej więcej tak:

Kopiuj
int cellHeight = 135;

if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100)
{
    var yAligned = (b.Location.Y / cellHeight) * cellHeight;
    b.Location = new Point(50 - b.Width / 2, yAligned + cellHeight / 2 + b.Height / 2);
}

podejrzewam że to samo chcesz zrobić z b.Location.X

Bardzo dziękuje i z góry chciał bym tez podziękować innym za bardzo pomoce porady i wlasnie tutaj nawiazujac chcialem sie spytac czy dalo by sie rowniez skrocic to b.Location.X bo ja wykorzystuje te sktory to wychodzi cos takiego

Kopiuj
            if (b.Location.X >= 0 && b.Location.X <= 100)
            {
                for (int i = 0; i <= 500; i++)
                {
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(50 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
                }
            }

            if (b.Location.X >= 100 && b.Location.X <= 200)
            {
                for (int i = 0; i <= 500; i++)
                {
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(150 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
                }
            }

            if (b.Location.X >= 200 && b.Location.X <= 300)
            {
                for (int i = 0; i <= 500; i++)
                {
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(250 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
                }
            }

            if (b.Location.X >= 300 && b.Location.X <= 400)
            {
                for (int i = 0; i <= 500; i++)
                {
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(350 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
                }
            }

            if (b.Location.X >= 400 && b.Location.X <= 500)
            {
                for (int i = 0; i <= 500; i++)
                {
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(450 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
                }
            }

            if (b.Location.X >= 500 && b.Location.X <= 600)
            {
                for (int i = 0; i <= 500; i++)
                {
                    if (b.Location.Y >= Convert.ToInt32(position[i]) && b.Location.Y <= Convert.ToInt32(position[i + 1]))
                    {
                        b.Location = new Point(550 - (b.Width / 2), (68 + (136 * i)) - (b.Height / 2));
                        break;
                    }
                }
            }
AK
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3561
0

Przeczuwam możliwość skrócenia i uczynienia kodu bardzie czytelnym, gdyby tablica position była tablicą par liczb X,Y (???), lub czwórek.(X,Y, coś, coś)
Nie podajesz deklaracji ani komentarza co w niej jest

J3
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 18
0

Są w niej zapisane przedziały od do gdzie przycisk ma się wyśrodkować

Plik position fragment

Kopiuj
0
135
270
405
540
675
810
945
1080
1215
1350
1485
1620
1755
1890
2025
2160
2295
2430
2565
2700
2835
2970
3105
3240
3375
obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0
Kopiuj
int cellHeight = 135;
int cellWidth = 100;

var yAligned = (b.Location.Y / cellHeight) * cellHeight;
var xAligned = (b.Location.X / cellWidth) * cellWidth;
b.Location = new Point(xAligned + cellWidth / 2 + b.Width / 2, yAligned + cellHeight / 2 + b.Height / 2);
J3
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 18
0
obscurity napisał(a):
Kopiuj
int cellHeight = 135;
int cellWidth = 100;

var yAligned = (b.Location.Y / cellHeight) * cellHeight;
var xAligned = (b.Location.X / cellWidth) * cellWidth;
b.Location = new Point(xAligned + cellWidth / 2 + b.Width / 2, yAligned + cellHeight / 2 + b.Height / 2);

Niestety ten kod jeżeli chodzi o mnie nie działa ponieważ jak przesuwam element (przycisk) to nie jest on na środku tylko poza prostokątem

J3
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 18
0

Dobrze po lekkiej mojej modyfikacji kodu @obscurity wyszedł mi kod który według mnie jest już na sensownym poziomie w porównaniu do tego co było na początku bardzo dziękuje za wszelka pomoc wszystkich którzy pisali porady i wskazówki jestem wam za to bardzo wdzięczny chociaż wiem ze to dopiero początek mojej długiej przygody z c# mam nadzieje ze kiedyś również będę mógł dawać porady początkującym tak jak wy dawaliście mi jeszcze raz dziękuje :)

Poniżej wklejam modyfikacje która wykonałem

Kopiuj
            int cellHeight = 135;
            int cellWidth = 100;

            var yAligned = (b.Location.Y / cellHeight) * cellHeight;
            var xAligned = (b.Location.X / cellWidth) * cellWidth;
            b.Location = new Point((b.Width / 2) - 74 + xAligned + cellWidth / 2, yAligned + cellHeight / 2 + b.Height / 2 - 21);
obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

miało być oczywiście "- b.Width / 2" i "- b.Height / 2", ale można też powpisywać magiczne liczby tak żeby się zgadzało ;)

P1
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.