MonoGame/XNA - A* JPS.

MonoGame/XNA - A* JPS.
EL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 38
0

Witam, potrzebuje pomocy w napisaniu algorytmu, który szukałby najkrótszej drogi do gracza ( czyli jakiś tam współrzędnych ), lecz algorytm musi tez omijać bloki kolidujące ( które nie pozwolą przejść przez siebie ). Wszystko jest na tile map'ie, każdy tile ma 32x32. Proszę o pomoc.

Edit: Temat został edytowany.

krzysiek050
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1272
EL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 38
0
krzysiek050 napisał(a):

Zaimplementuj: https://en.wikipedia.org/wiki/A*_search_algorithm

Otóż, problem w tym, że nie wiem jak.. jestem dopiero początkującym..

krzysiek050
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1272
1

Tutaj nikt za Ciebie tego nie napisze. Na początek przeczytaj artykuł który podlinkowałem. Tam naprawde jest wszystko. Potem próbuj coś sam sklecić. W razie problemów pisz tutaj. Możesz się posiłkować też masą gotowców z netu, chociaż pewnie będzie trzeba je dostosować do Twojej gry.

EL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 38
0
krzysiek050 napisał(a):

Tutaj nikt za Ciebie tego nie napisze. Na początek przeczytaj artykuł który podlinkowałem. Tam naprawde jest wszystko. Potem próbuj coś sam sklecić. W razie problemów pisz tutaj. Możesz się posiłkować też masą gotowców z netu, chociaż pewnie będzie trzeba je dostosować do Twojej gry.

Dobra zobaczę co uda mi się zrobić...

EL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 38
0

Udało się ! Zaimplementowałem A* ! Wcale nie było takie trudne, wystarczyło dobrze zrozumieć zasadę działania A* i potem tylko przelać to na kod i odpowiednio dostosować do moich potrzeb. Dziękuje @krzysiek050 za motywację.

Edit:
A czy ktoś wie czym się różni A* JPS ( jump point search ) ?

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.