Witam, wreszcie zabrałem się za napisaniem swojej pierwszej gry, mam już pomysł na prostą "fabułę", napisałem drzewo czwórkowe (quadtree) do wykrywania potencjalnych kolizji, ale tutaj pojawia się pytanie. Posłużę się obrazkiem do opisania mojego problemu;)
( https://onedrive.live.com/redir?resid=DA6CD81190DF1668!62649&authkey=!AOsAc2YiApL8jTE&v=3&ithint=photo%2cpng )
Mianowicie, gdy jeden z komputerowych przeciwników, nazwijmy go sobie "A" wykryje gracza i będzie zamierzał ruszyć w jego stronę, a na jego drodze stanie mu jakiś inny przeciwnik który się nie rusza, albo np. budynek, to jak zrobić, żeby "A" ominął przeszkodę? Lepiej użyć którejś biblioteki jak na przykład Box2Dx, Box2D.Xna, Farseer Physics Engine, czy napisać do każdej kolizji odpowiednie skrypty? A jeżeli skrypty, to czy moglibyście mnie naprowadzić na jakiś dobry tutorial instruujący, jak robić takie kolizje lub podobny?
Z góry dziękuję:)