Załóżmy ,że mam klasę która zarządza plikami w przypadku nie powodzenia pliku chcę utworzyć plik w katalogu log pod nazwą log.txt i errorem. To jest banał,ale pytanie jest inne.
Lepiej utworzyć sobie interfejs IErrorable który będzie miał publiczną metode writeErrorToFile(String message) czy może klasę abstrakcyjną załóżmy errorManager którą będzie robiła wcześniej opisaną czynność?
moze powiedz najpierw co chcesz osiagnac
którą będzie robiła wcześniej opisaną czynność?
Chodzi o to ,że w pewnych momentach działania programu może wystąpić błąd np. nie odnajdzie pliku z konfiguracją i chcę by zapisywało ten błąd do pliku.
Mam załóżmy klasę file która wczytuje jeden plik i jeżeli go nie wczyta ,to ładuje do logów.
I klasa file powinna :
a) Dziedziczyć klasę abstrakcyjną która będzie miała tą metode
b) Dziedziczyć interfejs który będzie wymagał utworzenia jakiejś tam metody obsługującej w.wymienione zagadnienie
Która z tych opcji?
No prościej już nie wytłumaczę.
Nie wybrałbym żadnej z tej opcji. Użyłbym np tego: NLog
@up
Interesujące , na pewno o tym poczytam :) Temat uznaję za zamknięty,rozwiązanie pana wyżej jest ciekawe :)
Jak już musisz w ten sposób to interfejsem. Każda klasa może w inny sposób logować te błędy ;).
A ten NLog wydaje się być ciekawy.