dostęp do pojedynczego pixela w WPF

dostęp do pojedynczego pixela w WPF
PO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:211
0

Cześć Wam!
Potrzebuję w jakiś sposób rysować wykresy funkcji. Dodaję kontrolkę Image do XAML, ale nie mam pojęcia jak dostać się do pojedynczych pixeli. Ogólnie chciałbym rysować wykresy funkcji w swoim programie. Buszując w sieci napotkałem klasę WriteableBitmap i metodę WritePixels, jednak mam problem z użyciem tego. Nie do końca rozumiem jak to ma działać mianowicie:

Kopiuj
static void ErasePixel(MouseEventArgs e)
{
    byte[] ColorData = { 0, 0, 0, 0 }; // B G R (nie mam pojęcia po co są ustawione zera i dlaczego 4)

    Int32Rect rect = new Int32Rect(
            (int)(e.GetPosition(i).X), 
            (int)(e.GetPosition(i).Y), 
            1, 
            1);//(to rozumiem)

    writeableBitmap.WritePixels( rect, ColorData, 4, 0);(nie wiem skąd tutaj 4 i 0)
}

Proszę o pomoc, z góry dzięki;)

Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:dzień
0

Nie wiem jak się dostać do pikseli pod WPF, ale też nie uważam, by wykres należało rysować pikselami. Rysuj linie.

PO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:211
0

Aha, dzięki za zainteresowanie. A jeśli chciałbym tworzyć program "graficzny" tzn rozjaśniać przyciemniać wczytane zdjęcie tworząc własne metody do tego czyli muszę mieć dostęp do każdego pixela, to WPF się nie nadaje do tego?

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:10
1

Zobacz na to http://zedgraph.sourceforge.net/samples.html jeśli chcesz możesz posłużyć się tym do narysowania wykresu, kiedyś z tego skorzystałem na projekcie w szkole. A w sprawie tego wątku o zdjęciach to możesz wczytać je do bitmapy a potem odpowiednio zmieniać wartość interesujących Cię pixeli.

edytowany 1x, ostatnio: drake14
PO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:211
0

Niestety prawdopodobnie nie mogę korzystać z dodatkowych bibliotek. Wspomniałeś, że mogę wczytać zdjęcie do bitmapy a następnie zmieniać wartości pixeli. To czy nie mógłbym jakoś stworzyć obiektu bitmapy, który byłby by wypełniony białym kolorem, albo wczytać obrazek który jest biały. Następnie modyfikować wartości poszczególnych pixeli, aby rysować wykres lub inne rzeczy?

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:10
0

http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/system.drawing.bitmap.aspx masz tu opis klasy bitmap. To co piszesz odnośnie wczytywania białego obrazka by przeszło ale lepiej po prostu stworzyć bitmapę której wszystkie pixele mają jednakową wartość (kolor biały w RGB) wydaje mi się że problemu z tym nie będzie. A jeśli chcesz to przyspieszyć (rysowanie) to operuj na wskaźnikach.

edytowany 1x, ostatnio: drake14
PO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:211
0

Yhym, zaraz popatrzę, ale jeszcze zanim to zrobię zapytam jak jest z wydajnością w porównaniu do Win Froms. Kiedyś robiłem takie rzeczy w winfromsach, teraz po prostu z ciekawości chcę spróbować na WPF, ale nie wiem czy ma to sens jeśli to tylko przedmioty na zaliczenie.

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:10
0

Zrób w tym czym jest Ci łatwiej na necie znajdziesz dużo przykładowych kodów i bez problemu to zrobisz.

PO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:211
0

Chyba jednak wrócę do WinFroms, klasa Bitmap nie jest dostępna w projektach WPF. Odpowiednia wydaje się być ta WriteableBitmap wspomniana na początku z której nie umiem korzystać...

edytowany 1x, ostatnio: porschelukas
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:dzień
0

Jak to „nie jest dostępna”. zarówno pod WinForms jak i WPF masz dostęp do całego .NET Frameworka, a System.Drawing.Bitmap nie jest integralną częścią ani WPF, ani WinForms.

PO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:211
0

To w takim razie nie wiem jak stworzyć obiekt klasy Bitmap.

Kopiuj
using System.Windows;
using System.Windows.Controls;
using System.Windows.Data;
using System.Windows.Documents;
using System.Windows.Input;
using System.Windows.Media;
using System.Windows.Media.Imaging;
using System.Windows.Navigation;
using System.Windows.Shapes;
using System.Drawing.Bitmap;//Podkreśla Bitmap

namespace WPFwykres
{
    /// <summary>
    /// Interaction logic for MainWindow.xaml
    /// </summary>
    public partial class MainWindow : Window
    {
        public MainWindow()
        {
            InitializeComponent();
            Bitmap bmp;//podkreśla klasę Bitmap
        }
    }
}

Może jakaś wskazówka? Może coś trzeba zaznaczyć gdzieś w ustawieniach projektu...

Azarien
using System.Drawing;
PO
aha, ale to nie zmienia faktu ze i tak nie mam dostępu do klasy Bitmap.
Azarien
coś źle robisz.
PO
tworze w VS2012 nowy projekt WPF Aplication. Przechodzę do pliku MainWindow.xaml.cs i tam robię to co w kodzie powyżej;) i niestety nie działa może załączyć projekt to ktoś by zerknął?

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.