c# XNA kolejność wyświetlania obiektów

c# XNA kolejność wyświetlania obiektów
VI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6
0

Cześć,
możecie mi pomóc z kolejnością wyświetlania obiektów w XNA?
Chodzi o to że mam kilka obiektów w mojej grze, i chciałbym ustawić im jakby priorytet które powinny być rysowane na samej górze (np. postać) a które pod nimi.

WhiteLightning
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3257
0

Za mało konkretów dałeś. Ale zakładam, że uczysz sie dopiero XNA skoro pytasz o takie rzeczy. Polecam przerob ten Tutorial (strona do ktorej daje linka powinna Ci czesciowo pomóc), jak się sprężysz spokojnie to w jeden wieczór zrobisz i praktycznie wiesz wszystko co potrzebne Ci do robienia prostych gierek 2D w XNA:) http://www.riemers.net/eng/Tutorials/XNA/Csharp/Series2D/SpriteBatch.Draw.php

Te tutki tez sa bardzo fajne: http://www.xnadevelopment.com/tutorials.shtml

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff433988.aspx
właściwość layerDepth - myślę, że powinno pomóc.

konserwa
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 282
0

Normalnie xna ma tak ze rysuje wszystko po kolej jakbyś malował obraz pierw rysujesz tlo potem jakies elementy mapy i na końcu bohatera.

Oczywiście da się modyfikować to poprzez "SpriteSortMode".

Bo chyba o to ci chodzi.

msm
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1

Poprawne rozwiązanie (zakładając że używasz SpriteBatcha), to ploki + konserwa, czyli użycie jednocześnie odpowiednich layerDepth (myśl o tym jak o odległości od kamery) i SpriteSortMode.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.