Cześć,
przychodzę do Was z konkretnym problemem. Mam plik Excela w Sharepointcie, który regularnie bardzo się powiększa. Z tego powodu, bardzo dużo waży i ciężko się po nim poruszać. Chciałbym go odciążyć, aby stare wiersze były automatycznie przesyłane do oddzielnej bazy danych. Mówiąc automatycznie, mam na myśli to, aby nie trzeba było "ręcznie" tych danych przenosić, tylko zostałyby przenoszone np. wskutek naciśnięcia jakiegoś buttona. Nie mam konkretnej wizji, jak miałoby to wyglądać, ale muszę brać pod uwagę to, że plik Excela jest stale w Sharepointcie i baza musiałaby mieć integrację z Excelem. Zastanawiam się nad Accessem, ale też, czy nie lepiej byłoby użyć jakiejś bazy NoSQL. Będę wdzięczny za wszelkie pomysły i wskazówki, może znacie jakieś źródła, skąd mógłbym zaczerpnąć inspiracji, albo sami mieliście kiedyś do czynienia z podobną tematyką.
Pozdrawiam,
Jango