Cześć,
W oderwaniu od codziennego kodzenia w korpo stwierdziem że czas zrobić coś ciekawszego i stworzyć grę trochę podobną do shakes and fidget, też z elementami mmo czyli walka między graczami, rynek itd. Oczywiście czysto 4fun i do portfolio, jednak chciałbym w pewnym momencie uruchomić grę np na steam i tutaj pojawiają się 2 pytania.
-
Jak często robić zapis/odczyt do bazy? Myślicie, że serwer udźwignie strzały po każdej interakcji typu nowy lvl, kupienie przedmiotu, zabicie potworka itd. ? Może lepiej robić save niektórych elementów co pewien okres czasu? Prosiłbym o porady dobrej optymalizacji pracy z bazą w przypadku gry mmo.
-
Z jakiej bazy danych najlepiej korzystać w gamedev (unity, C#), oraz ile takie utrzymanie może kosztować mniej więcej miesięcznie? Jeśli macie doświadczenie w tej materii i możecie coś poradzić to byłbym wdzięczny.