Słaby jestem z pathfindingu i przydała by mi się pomoc, bo nie wiem od czego właściwie zacząć... Chciałbym napisać algorytm który będzie wyliczał to, gdzie dany statek (no w moim przypadku statek...) powinien polecieć, by nie walnąć w jakiegoś rodzaju przeszkode. Mapa nie jest zbudowana z tilów. Każdy obiekt może mieć ustawiony precyzyjny punkt x i y, a jego ściany mogą być reprezentowane przez nieregularne very-low poly, albo po prostu low poly kształty (koła, kwadraty, prostokąty...itp)
http://i61.tinypic.com/10r8dpd.jpg
Statek również będzie miał ściany, ale chciałbym przyjąć, że będzie punktem.
Z artykułów na temat pathfindingu jakieś 80% są na temat A* - na mapie składającej się z kwadratowych tilów. Tutaj jest to raczej niedopuszczalne. (Nie podziele mapy na tyle tilów, by to było w miare precyzyjne... same generowanie takiej ogromnej mapy było by trudne)
Myślalem o tym by podzielić obszar w którym można się poruszać na jakieś tripoly, które będą się łączyły z wierzchołkami ścian... czy coś podobnego, jestem otwarty na propozycje.
Wiem, że to raczej nie jest zadanie łatwe do osiągnięcia, ale czy ktoś ma pomysł co można z tym zrobić?