Cześć. Szukam pomysłu jak można przed rysowaniem pewnego obiektu sprawdzić czy w danym miejscu już czegoś nie ma. Bohater gry ma pewne kształty na planszy na stałe i randomowo rysują mu się elementy, które powinien zbierać. Chciałbym aby gra nie rysowała jednego elementu na drugim. Kombinowałem w hitbox, ale niestety bezskutecznie.
Sprawdzanie czy miejsce na planszy jest zajęte przed rysowaniem.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 29
0
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Sardine, Italy
- Postów: 188
1
Hejka.
Ja widzę trzy opcje. Pierwsza to tablica/słownik z obiektami, które się pojawiają, a tam ich współrzędne i wymiary itp.
Wtedy szukasz kolizji wiedząc gdzie twój bohater jest.
Druga opcja to analiza "pikseli miejsc" gdzie przemieszcza się twój bohater.
Trzecia to sprites i wykrywanie kolizji zlecić "systemowi"
Pozdrawiam
Radek Głębicki