Witam ponownie. Męczę się , z walidacją kodu (liczenie, tabliczka mnozenia)
#tabliczka mnożenie sposób 2
wybor = 't'
while wybor == 't': #Dopóki będzie wybierane t ,pętla zapętli się od nowa pytaniami o liczby
def gracze(gracze):
pobierz_liczbe = input(f' {gracze} podaj liczbę: ')
return pobierz_liczbe
def wykonaj_dodawanie(liczba1, liczba2):
return int(liczba1) + int(liczba2)
def gracze(gracz):
pobierz_liczbe = input(f' {gracz} podaj liczbę: ')
return pobierz_liczbe
def wykonaj_mnozenie(liczba1,liczba2):
return int(liczba1) * int(liczba2)
print('Mnożenie: ')
liczba1 = gracze('Adam')
liczba2 = gracze('Piotr')
wynik = wykonaj_mnozenie(liczba1, liczba2)
print('Wynik mnożenia to: ', wynik)
#Dodawanie
print('Dodawanie: ')
liczba1 = gracze('Adam')
liczba2 = gracze('Piotr')
wynik = wykonaj_dodawanie(liczba1, liczba2)
print('Wynik dodawania to: ', wynik )
wybor = input('Grasz dalej t/n: ' )
if wybor == 'n':
print('Dziękujemy za grę!')
break
I teraz jak wpiszę przykładowo do Adama zamiast liczby, wpiszę jakiego stringa( fsfsfsfsflki ) to dostaję błąd, co jest zrozumiałe. Czy muszę dać drugą pętlę w pętli?, zeby walidować kod.? W jaki sposób to mogę zrobić? Chodziłoby mi o to , że jak wpisuję do Adama jakiś "string" to zamiast wyskoczenia błedu , mam ponowne zapytanie: Adam podaj liczbę: I tak w kółko, dopóki nie wpiszę liczby, cyfry.... . To samo się tyczy Piotra. Mam nadzieję, ze wiecie o co mi chodzi? Czy jest możliwośc zrobienia tego? Oczywiście z tą pętlą o zapytaniu dalszego udziału w "grze".