Witam,
jak zsumować wyniki z bazy np:
| ID | kogo | lvl | co | hp |
|---|---|---|---|---|
| 1 | sdsdds | 1 | zbroja | 2 |
| 1 | sdsdds | 1 | helm | 4 |
Chodzi mi o to, że jak użytkownik ma założony hełm i zbroje to sumuje hp 2 + 4 = 6 i wyswietla w zmiennej $podliczhp |
||||
| Wie ktoś jak to zrobić? |
Witam,
jak zsumować wyniki z bazy np:
| ID | kogo | lvl | co | hp |
|---|---|---|---|---|
| 1 | sdsdds | 1 | zbroja | 2 |
| 1 | sdsdds | 1 | helm | 4 |
Chodzi mi o to, że jak użytkownik ma założony hełm i zbroje to sumuje hp 2 + 4 = 6 i wyswietla w zmiennej $podliczhp |
||||
| Wie ktoś jak to zrobić? |
Pogrupuj po kogo i użyj SUM(hp)
Poczytaj o składni GROUP BY (baza danych).
np: SELECT u.id, sum(u.lvl_helm + u.lvl_zbroja) as razem from users u group by u.id order by razem desc, ale lepiej napisac funckje np:
function suma_obr(...$params)
{
$suma=0;
foreach($params as $args){
$suma+=$args;
}
return $suma;
}
Mysle ze lepiej jak napiszesz klase z funkcja w php, bedzie szybciej niz setki JOINów i SUM z mysql. Do funkcji mozesz przekazac tablice z danymi...
ok może być szybsze a może nie zależy od założeń gry, budowy bazy danych, algorytmu - ale nieważne faktycznie SUM domyślnie jest szybsze bo operuje bezpośrednio na danych. Zliczać nie trzeba ręcznie - ja bym napisał klasę z metodami dla każdego wojownika ale róbta co chceta :-)