Ja pisze silnik do gry RTS w Delphi, bo uważam, że obiektowość w Delphi jest lepsza niz. w CPP ;)
Napisałem już trzy silniki graficzne: Opengl, DX, SDL, wszystkie w Delphi i Cpp. Gra obsługuje pliki graficzne: jpeg, bmp, png, gif, tga. Z plików dźwiękowych to ogg, mp3 i wav. Sztuczna inteligencja jest oparta na skryptach LUA podobnie jak cześć zasad rysowania grafiki. Większość danych jest ładowanych z plików dat. Zmieniając odpowiednio reguły rysowania terenu/grafiki można stworzyć dowolny rodzaj gry strategicznej ("kwadratowa", izometryczna, heksagonalna itp.). Stworzyłem dwa tryby: gry turowa, rts. Bawiąc się regułami rysowania mapy i Ai stworzyłem prosta grę wyścigowa, prosta grę RPG oraz strzelane typu Raptor ;) Silnik gry chodzi bardzo szybko (mapa 10000x10000 i 4000 jednostek ) W przyszłości chce stworzyć Tryb multiplayer oraz możliwość wyświetlania modeli 3d (obecnie działa tylko 2d). Za jakis czas będę potrzebował grafika 2d i level designera. Silnik gry jest całkowicie oparty na Delphi wiec jest to przykład ze można pisać gry w Delphi ;)
Postaram się zrobić stronę projektu we wrześniu a pierwsza gra oparta na tym silniku wyjdzie dopiero po maju 2006 (chciałbym wcześniej, ale to nie zależy ode mnie). Pozdro sześćset ;P [diabel] [diabel]