Podstawy C# a Universal Windows Apps

Podstawy C# a Universal Windows Apps
M0
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 65
0

Witam. Czy nauka podstaw C# rzeczywiście ma przełożenia na programowanie UWP? Czy nauka podstaw C# w konsoli przyda mi się podczas programowania uniwersalnych apliakcji windows? Czy lepiej uczyć się XAML'a? Bo tak patrzę na podstawy c# i na kursy na ytb dotyczące UWP i póki co nie widzę, by ktoś z tych podstaw korzystał?

a_s_f
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Rzeszów
1

Podstawy i ćwiczenia w konsoli są po to, żebyś się wdrożył w dany język i jego podstawowe konstrukcje.

Ktos
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
2

Żeby zrozumieć jak działa aplikacja UWP to już musisz znać podstawy - co to są klasy, obiekty, zmienne, dziedziczenie. Bez tego nie da rady. Co gorsza nawet warto znać niektóre bardziej zaawansowane aspekty C#, które w UWP pojawiają się częściej - np. async/await.

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

A to UWP to na jakich urządzeniach chodzi? Tylko z Windows 10? Czy na stare telefony z Windows 8 / 8.1 też można pisać appki UWP?

Jak to UWP ma się do Xamarina?

M0
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 65
0

Chyba od WIndows 10 Mobile i na PC. NA WP 8.1 to robiło się chyba w WPF

Ktos
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

UWP tylko Windows 10 (w tym Mobile, IoT Core i inne).
Windows 8 i Windows Phone 8.1 to aplikacje WinRT, które są w zasadzie bardzo, bardzo podobne do UWP - jest trochę kodu przenośnego w stosunku 1:1. WP7 i WP8 to Silverlight, inny - znaczy koncepcja jest taka sama, ale klasy i metody inne.

Xamarin i UWP obecnie mają inny kod - docelowo będzie zapewne ujednolicane (w zeszłym tygodniu ogłosili np. XAML Standard 1.0), ale na razie zwłaszcza warstwa widoku się różni (nawet Xamarin.Forms).

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.