CodeBlocks - kompilacja w konsoli

0

Witam, od jakiegoś czasu występuje problem z kompilacją programu w konsoli (C++).
Próbuję skompilować w CodeBlocks, bo wg. mnie jest bardziej intuicyjny; Wcześniej miałem DevCpp, ale usunąłem (+ pozostałości z rejestru). Dodam jeszcze, że aktualizowałem biblioteki "Min GW" (nie wiem, w jakim celu, po co, ale takie były wskazania). Wysyłam zdjęcie z błędem, być może ktoś będzie wiedział, co muszę zdziałać.

ide.png

Pozdrawiam, Bartek :)

0

Kompilator mówi, że nie masz czego uruchomić, bo jeszcze tego nie stworzyłeś. Skompiluj kod.

0

Dziękuję za odpowiedź :)
4e2d561dfa.png
Chyba załączyłem złe biblioteki; Choć tak - pokazywało na filmiku instruktażowym.

1

Masz nieprawidłowe rozszerzenie pliku źródłowego. Powinno być Untitled1.cpp dla kompilacji C++, lub jak u ciebie Untitled1.c dla kompilacji C.
Język C nie korzysta z pliku nagłówkowego <iostream>.

Pomocny link:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-1/Uruchamiamy-pierwszy-program/6

Dlaczego nikt nie odpowiada w moim wątku?

0

Witam, muszę mieć chyba jakiś problem z programem.

Chcąc utworzyć nowy projekt, robię:
Create a new project -> Console Application -> wybieram: C++ -> Project Title -> GNU GCC Compiler (może inny?) -> finish.

Po tej operacji mam puste okno:
c7cc00624f.png

Więc klikam:
New File -> Empty File -> czy dodać? Tak -> i tworząc nowy plik, robię rozszerzenie na .cpp -> i nie działa, to samo...
Oczywiście zapisz, jako typ: C/C++ files

1

Create a new project -> Console Application -> wybieram: C++ -> Project Title -> GNU GCC Compiler (może inny?) -> finish

Przed finishem zaznasz debug i release.

Teraz po lewej stronie jest okno Projects, a w nim Workspace i kolejno twoja_nazwa_projektu, Sources, main.
To jest przygotowany główny plik z "Hello world", z którego korzystasz i do niego dołączasz kolejne.

Więc klikam:
New File -> Empty File -> czy dodać? Tak -> i tworząc nowy plik, robię rozszerzenie na .cpp -> i nie działa, to samo...
Oczywiście zapisz, jako typ: C/C++ files

Teraz dodany został drugi plik z rozszerzeniem .cpp i pisząc w nim program z funkcją główną int main(){} kompilator nie będzie wiedział, gdzie jest początek programu.

0

To chyba nie jest dla mnie.
767ff9de4f.png
Usunąłem tamten plik z rozszerzeniem .c i do tego main.cpp, gdzie jest komenda "Hello World" skopiowałem całość.
Skompilowałem, ale wciąż nie mogę odpalić.

0

Kliknij tak. Jeśli nadal nie możesz uruchomić kompilacji, wyłącz program antywirusowy na chwilę i zobacz czy ruszy.
Możliwe, że blokuje wykonanie programu.

0

Niestety, nic.
Postanowiłem zainstalować wszystkie pliki związane z "MinGW", napiszę, jaki będzie efekt po tej operacji.
354fa8ee0d.png

1

Możliwe, że CB nie ma odpowiednich uprawnień. Z tego co widze masz wszystko na dysku systemowym.
Możesz jeszcze spróbować uruchomić CB jako administrator.
Ewentualnie zainstalować CB (i zapisywać projekty) nie w standardowych windowsowych folderach. (nie program files, nie users)

0

Ok, problem rozwiązany. Uruchomiłem jako administrator i nie ma problemu z kompilacją. Są inne problemy, ale z kodem źródłowym gry, którą chcę stworzyć na podstawie pewnego projektu.

Chyba brakuje mi bibliotek SDL
1375adc014.png

Znalazłem poradnik:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SDL-C++/Instalacja/93

Ale nie mogę zrobić tak, jak zamieszczone w pomocy, gdyż (w 6 obrazku), mam coś takiego:
6e00ad09ca.png
Chodzi o to, że coś jest... przestarzałe?

0

A w programie tak to wygląda:
d912558c9a.png

0

to jest poradnik do innego IDE, które zresztą polecam

0

Więc inaczej trzeba rozwiązać problem z brakującymi bibliotekami?
To jest bardzo skomplikowane, a jeszcze śmieszniejsze jest to, że jak uda się to zrobić, to w styczniu, lutym czeka mnie powtórka, bo zmieniam laptopa.
Tyle przegrać.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.