Potrzebowałem w swoim komponencie grafiki, ale coś się kaszaniło więc zrobiłem komponent dziedziczący po TImage.
ale teraz się okazuje że potrzebuje drugiej grafiki. Niestety TImage ma tylko jedną właściwość Picture.
type
TMojKomponent = class(TImage)
private
FFrame : TPicture;
protected
{ Protected declarations }
public
constructor Create(AOwner : TComponent); override;
destructor Destroy; override;
published
property Frame : TPicture read FFrame write FFrame;
end;
procedure Register;
implementation
procedure Register;
begin
RegisterComponents('Standard', [TMojKomponent]);
end;
constructor TMojKomponent.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FFrame := TPicture.Create;
end;
destructor TMojKomponent.Destroy;
begin
FFrame.Free;
inherited;
end;
No, podręcznikowy przykład. Ale co chwila mi wywala jakieś Acces Violation, potem Abstract Error, i jakieś tam jeszcze.
Jak moge władowć do tego komponentu dwie właściwości które będą przechowywały grafikę ale tylko jedna będzie namalowana na Canvas tego komponentu.
PS; I nie gadajcie mi tu że źle nazwałem temat. Wszystko ładnie działa (nawet inna klasa, bez grafiki) a te TBitmap, TGraphic i TPicture nie.
PSS; Dodałem do uses Graphics i ExtCtrls.