Samodzielne prowadzenie KPiR

Samodzielne prowadzenie KPiR
BI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 45
0

Czy ktoś z Was samodzielnie prowadzi swoją księgowość, w tym Księgę Przychodów i Rozchodów?
Jeśli tak, to jakie rozwiązania stosujecie – program online, Excel czy może tradycyjne druki w formie papierowej?

Dodam, że nie jestem czynnym podatnikiem VAT, więc nie mam obowiązku składania plików JPK.

pradoslaw
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 216
0

Kolega robił księgowość samodzielnie. Przez jakąś głupią pomyłkę musiał zapłacić jakieś 5 tyś. złotych.
Jeśli Twoim celem jest nauczenie się podstaw księgowości, to może ma to jakiś sens.
Natomiast jak chcesz zaoszczędzić 200-300 zł miesięcznie na księgowej, to IMHO to się nie opłaca.
Niby to brzmi jak 15-30 minut roboty miesięcznie, ale jak coś się zmienia w prawie, to musisz być na bieżąco, a to też konsumuje Twój cenny czas.

BI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 45
0

Jasne, kilku ludzi już mnie ostrzegało przed karami.
Ale ja miesięcznie mam 1 fakturę dla kontrahenta i max 3-4 rachunków do kosztów.
Z tego co sprawdziłem to jest program online saas który pomaga automatyzować - eBiuro Symfonia - to nie reklama tylko zrobiłem dziś risercz.
Są też inne Optima, iFirma itd.
Nie zamierzam tego robić na tradycyjnych drukach papierowych tylko z pomocą programu online.

AN
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 988
2

No myślę, że bardzo dużo osób samodzielnie się rozlicza (w tym ja) na programie online typu wfirma/ifrima/infakt

B2
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 83
0

@pradoslaw
Nie raz mi się zdarzyło popełnić drobną pomyłkę i za każdym kończyło się do telefonem z urzędu. Księgowe również często popełniają pomyłki i potem właściciel musi chodzić po urzędach i się tłumaczyć. Za pomyłki księgowej odpowiada właściciel firmy.

KE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 756
0

Znam kolegę, co założył JDG i robił sam, po pół roku okazało się, że jest taki burdel, że nie da się tego naprawić samemu i trzeba składać korekty od początku (czy coś takiego). Musiał skorzystać z księgowej, naprawianie burdelu trwało kilka tygodni. Potem było już z górki, z księgowej nie zrezygnował.

Ale znam też kolegę, co robi sam od 10 lat i nigdy nie miał problemu, a faktur ma sporo. Po prostu spędza kilkadziesiąt godzin rocznie na czytaniu internetów, wszystkich tych portali finansowych z poradnikami jak co działa, no i "u niego działa".

IMO mając świadomość, że Państwo odbiera nam +/- te 19% kasy, to dodatkowe 1-2% za mniej-więcej święty spokój i mniej-więcej zwaloną odpowiedzialność to nie jest wygórowana suma. Oczywiście zakładam kwoty 15k+.

onomatobeka
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 423
1

Tak, to powszechne w naszej branży. Najpopularniejszy sposób to skorzystanie z gotowej platformy typu taxeon, infakt, ifirma, wfirma- sam jestem od 3 lat z tą ostatnią, ale obecnie chyba ma najdroższą ofertę.
Możesz tam wykupić pakiet asystenta księgowego gdzie będziesz miał jego wsparcie po kontakcie mailowym jeśli czegoś nie będziesz wiedział, zapewne u innych podobnie.

edit: miło jest, gdy dana aplikacja ma pełną integrację z US/ZUS, takie ifirma oraz wfirma posiadają, natomiast np. pracując na infakcie ten jeden raz w miesiącu musisz ręcznie importować deklarację do pue zus

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.