Moja firma jest na etapie pewnych transformacji. Jedną ze zmian jest wprowadzenie dobrze określonych tytułów, z zakresem obowiązków, oczekiwanymi atrybutami takimi jak zasięg odpowiedzialności itp. Pomagam trochę w tym naszemu VP Engineering, i jestem ciekaw jak sprawa wygląda w innych firmach.
Przeglądałem oczywiście jak to robią niektórzy duzi gracze (dla zainteresowanych proponuje wygooglowac "software engineering career framework") ale chciałbym też przykłady z pierwszej ręki. Jeśli będziesz się tym dzielił, to proszę również o określenie rozmiaru firmy, np. przybliżona liczba pracowników.
Na dzień dzisiejszy u nas jest tradycyjny model, gdzie czysto techniczna ścieżka to junior, mid (po prostu Software Developer), senior. Później się lekko rozwidla bo jest Software Development Team Leader, lub w inną stronę Software Architect i Lead Architect. Plan jest taki żeby to pozmieniać, dodać jaśniejsze ścieżki rozwoju technicznego i managerskiego itp. Firma to ok 200 osób, ale jest również firma matka z ok. 1500 osób.
EDIT: Zainspirowany odpowiedzią @somekind sformułuję inaczej pytanie: jakie tytuły/ścieżki kariery obowiązują w Waszej pracy?
Proszę zauważyć że w tym wątku nie chodzi o przemyślenia i dywagacje nad tym czy dane tytuły coś w ogóle znaczą itp. chyba że macie coś do dodania w tym temacie w kontekście Waszej pracy. Samo zagadnienie problemów z tytułami było przerabiane wiele razy na tym forum.