Jak działa robienie gier 3D w Java ?

Jak działa robienie gier 3D w Java ?
XI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 231
0

Jak zrobić grę 3D w Java. W ogóle nie robiłem gier 3D więc wiele nie wiem.

Patryk27
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 13042
0

Jak zbudować auto. W ogóle nie budowałem aut wiec wiele nie wiem.


No i? Jakie jest pytanie?
azalut
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1129
0

offtop: @Xix to nowy @Laflx tylko w troche innym wydaniu

Wibowit
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: XML Hills
1

Najpierw za pomocą czystego OpenGLa zrób coś prostego, typu latanie ostrosłupem nad proceduralnie wygenerowanym terenem. Do tego możesz wykorzystać LWJGL czy JOGL. Dzięki temu nauczysz się jak działa OpenGL i podstawy matematyki potrzebne do transformowania trójwymiarowych obiektów i rysowania grafiki trójwymiarowej.
Następnie możesz np od razu skoczyć na gotowy silnik, jak np jMonkeyEngine i za jego pomocą tworzyć coś już zdecydowanie bardziej skomplikowanego.

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Polecam Ci najlepszy i zarazem prosty do opanowania silnik JMonkeyEngine 3. Silnik jest Open-sourcowy, napisany w Javie dla Javy :) Zintegrowany Terrain Editor i wiele innych.

OtoKamil
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 143
0

LWJGL, fajnie się ogląda i dobrze tłumaczy -

XI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 231
0

Do czego jest OpenGL i LWJGL a dlaczego używać gotowych silników.
Czyli OpenGL to gra od podstaw a silnik to już coś rozbudowanego, tak ?

Wibowit
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: XML Hills
0

Hmm, zacznij od tego może (tzn przeczytaj i poszperaj): http://en.wikipedia.org/wiki/Lightweight_Java_Game_Library

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.