Kolejność rysowania Graphics2D

Kolejność rysowania Graphics2D
miej95
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 78
0

Witam,
chce aby rysowane elementy były pokazywane w sprecyzowanej kolejności. W necie dowiedziałem się że nie ma tu podziału na warstwy więc i z-index'a jak w css też pewnie nie znajdę. Jaki jest na to najlepszy sposób? Dodam, że pozycja Z tych elementów ma się zmieniać w czasie trwania programu, a poszczególne elementy są rysowane w różnych obiektach.
Pozdrawiam!

bogdans
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Przecież i tak musisz w metodzie paintComponent (paint) rysować wszystkie elementy w pętli po jakiejś kolekcji. Po prostu zmieniaj kolejność elementów w kolekcji.

miej95
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 78
0

Problem jest bardziej skomplikowany. Np: przekazuje jako parametr obiekt Graphics2D do 2 obiektów. Pierwszy rysuje grafike która będzie najniżej i grafikę która ma być akurat teraz na 3 pozycji od spodu. Drugi rysuje na 2 i 4 pozycji. Te pozycje się wymieniają między sobą co zależy od jakichś tam innych informacji...

bogdans
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1

To może zmień podejście do rysowania:
-obiekt1 narysuj grafikę 1
-obiekt2 narysuj grafikę 1
-obiekt1 narysuj grafikę 2
-obiekt2 narysuj grafikę 2
Wtedy możesz dowolnie zmieniać kolejność rysowania.

miej95
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 78
0

Dzięki bardzo, jakoś za bardzo to pokomplikowałem zamiast po prostu tak jak mówisz :))

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.