Ostatnio dłubię projekt - prostą grę typu Point-And-Click i w najbliższym czasie chciałbym się wziąć za stworzenie menu startowego oraz elementów interfejsu wyświetlanego podczas gry (ma to jakąś zwięzłą nazwę ?). Oczywiście w/w elementy będą korzystały z wczytywanych grafik. Zanim jednak zacznę coś psuć chciałbym się dowiedzieć jak najwygodniej i najwydajniej takie coś zrealizować?
Czy po prostu kontrolować zachowanie myszy i reagować na zdarzenia wywołane w chwili gdy kursor znajduję się w obrębie obrazka, czy może Java udostępnia jakieś sprytne rozwiązania pozwalające tylko zmodyfikować jakoś obiekty JButton ?
Kolejna sprawa to wydajność. Operacje dyskowe niewątpliwie są jednymi z najbardziej czasochłonnych i zastanawiam się czy istnieje jakiś sposób wczytywania obrazków podobny do stosowania tzw. sprite'ów przy tworzeniu stron www. Tzn wczytywany jest tylko jeden plik, który zawiera w sobie wiele obrazków i po prostu "wycina"/wyodrębnia się je wg. potrzeb. Przyszło mi do głowy, że skoro obiekty BufferedImage dają dostęp do poszczególnych pixeli to można by z tego skorzystać i wyświetlać tylko wybrany wycinek. Ale też nie wiem czy wykonywanie algorytmu, który by się tym zajął byłoby efektywne (pewnie tak skoro przy tworzeniu stron się to sprawdza) i czy może Java udostępnia jakieś gotowe rozwiązanie?