Jakby ktoś był chętny to zapraszam do testowania SkovvGameMaker
link
Trzeba także zainstalować Mono C#(link - zwykła wersja bez GTK) standardowo w C:\Program Files\Mono
Jest to program do tworzenia gier który piszę od jakiegoś czasu. Napisany w C++, obiekty w grze programujemy z użyciem C#.
Główne możliwości(na ten moment):
-> Obsługa Sprites + każdemu spritesowi możemy nadać Joint(uchwyt) dzięki czemu możemy łatwo się odwołać do danego punktu na spritesie
-> Obsługa Fontów
-> AnimationSheet(wiele klatek na jednym obrazku) z automatycznym wykrywaniem wielkości klatek + tworzenie list animacji z klatek(osobno animacja skok, bieg itp itd + prosta zmiana w kodzie)
-> Wbudowany edytor animacji szkieletowej + prosta obsługa tych animacji w grze. Możliwość nadania eventów animacjom w danym czasie i wywoływanie ich w C#
-> Proste dodawanie/ustawienie tilesetów + wbudowany edytor map kaflowych
-> Obsługa dźwięku/muzyki
-> Skryptowanie w C#, możliwość zmiany zmiennych danego skryptu dla danego obiektu z poziomu edytora(jak w Unity). Możemy nadać danemu obiektowi dowolną ilość skryptów, mogą się one do siebie odwoływać(przez GetComponent<..>() ) by współpracować. Jest wbudowany edytor kodu C#
-> Wbudowany edytor map przez który możemy tworzyć instancje, nadawać im komponenty, tworzyć mapy kaflowe itp
-> Menadżer projektów dzięki któremu możemy otworzyć ostatnie projekty/utworzyć nowy projekt/pobrać i odpalić jeden z kilku pierwszych przykładów który przygotowałem
-> Wbudowane komponenty koliderów które możemy nakładać na obiekty i w prosty sposób sprawdzić kolizje między dowolnymi obiektami/grupą obiektów. Koliderom można nadać nazwy dzięki czemu możemy sprawdzić co dokładnie zderzyło się z czym
-> Prosty instancing(InstanceCreate aby stworzyć instancje lub Destroy by ją usunąć).
-> Możliwość tworzenia instancji: na mapie tworzymy sobie obiekt, nadajemy mu w inspektorze dowolne komponenty/kolidery/grafike/animacje/skrypty, przeciągamy do okna Assetow na dole i tworzy nam sie instancja którą możme później wrzucić na mapę bądź stworzyć w trakcie gry z kodu C#
-> Przyjazny inspector(po prawej) do edycji instancji/ustawień edytora itp itd. Można w prosty sposób edytować wszystkie dostępne ustawienia wszystkich komponentów obiektu, zmieniać ustawienia mapy, ustawiać kości w edytorze Animacji Szkieletowych itp itd.
-> Przyjazny podgląd/dodawanie/edycja wszystkich assetów w oknach
-> Na dole lista Assetów, możliwość tworzenia folderów i segregowanie assetów w nich.
-> Inne rzeczy których nie pamiętam
Zapraszam do testowania i będę wdzięczny za opinie!







