Zakres wartości ustawienia Gamma

Zakres wartości ustawienia Gamma
tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

Jakie wartości powinno mieć dobre ustawienie gammy ?

Kopiuj
color.rgb += brightness;
color.rgb = (color.rgb - 0.5) * contrast + 0.5;
color.rgb = pow(color.rgb, vec3(1.0 / gamma));

gl_FragColor = color;
Kopiuj
//(brightness >= 0.5f)? brightness = -0.5f : brightness += 0.001f;
//(contrast >= 1.6f)? contrast = 0.4f : contrast += 0.001f;
(gamma >= 4.4f)? gamma = 0.05f : gamma += 0.005f;

sh->setUniform("brightness", brightness);
sh->setUniform("contrast", contrast);
sh->setUniform("gamma", gamma);
obscurity
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Standardowe ustawienie gamma to 2.2
Powinno być regulowane przez użytkownika w zależności od jego wyświetlacza. Gry często na początku dają suwak gammy i dają bardzo jasny obiekt na białym tle i bardzo ciemny na czarnym i każą ustawić sobie tak żeby obiekty były ledwo ale jeszcze widzialne. Suwak najczęściej jest w przedziale 1.8 do 2.4
Chyba że chcesz uzyskać jakiś efekt artystyczny w ten sposób, np prześwietlone kolory w śnie czy "wspomnieniach", ale do tego chyba lepiej się sprawdza użycie LUTs

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.