Dragons Reef Demo - prośba o opinię

Dragons Reef Demo - prośba o opinię
DR
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1
0

Witajcie

Niedawno wydałem na Steam demo mojej gry Dragons Reef. Jest to kolorowa gra akcji, z elementami Tower Defense i RPG. Na Steam jest pełny opis więc nie będę go tutaj powielał. Gra jest przeznaczona głównie dla dzieci i nastolatków.

Strona Steam Dragons Reef

Niestety gra nie ma zbyt dużej widoczności na Steam, w ciągu miesiąca demo zainstalowało niecałe 200 osób i lekko ponad 1000 dodało demo do biblioteki. Przy czym 90% tych instalacji była w pierwszych trzech dniach, a później to już po 2 - 3 instalacje dziennie. Wishlista idzie totalnie po dnie może 2 nowe dodania do listy życzeń dziennie.

Jeżeli ktoś z Was ma czas i jakieś doświadczenie ze Steam'em to byłbym wdzięczny za wszelką opinię, co można by poprawić, czy to w samym Demo, czy na stronie sklepu.

image

image

image

image

Instrukcja Dragons Reef

Boski
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 142
2

W sklepie wygląda okej, liczby są jakie są, bo jest zasyp gier. Szkoda że (chyba?) się nie wstrzeliłeś w steam fest next, tam ładnie da się czasem wypromować demo. Jeszcze ewentualnie:

  • spróbuj odezwać się do youtuberów i innych mediów jak portale z grami; zdecydowanie wolą pisać/nagrywać o pełnych wersjach, ale nie zaszkodzi spróbować
  • zobacz jakie featury steama możesz dodać - achievementy, cloudsave, itd. - algorytmy to uwzględniają, im więcej tym lepiej
  • trailer jest imo bardzo ważny, teraz to zlepek urywek gameplay'ów, brakuje prowadzenia informacji. Przykładowo, pokazałeś na tych ujęciach że są różne statki - to jest fajne, i lepiej takie ujęcie wyglądało w sposób: napis:Wybieraj spośród X statków! statek1-5s-statek2-5s-statek3-5s; generalnie z trailera nie chciałbym się sam domyślać, o co chodzi w grze i co ma do zaoferowania.

z gry:

  • na ekranie powitalnym z opisem, słabo leży biały tekst. Mimo outline i tak ciężko się czyta (może warto nieco wyciemnić tło w tym miejscu?)
  • ten ekran znika sam po czasie? ryzykowne, ktoś czyta wolniej, ktoś szybciej, ktoś robi notatki, żeby dać feedback, a tu ni ma ekranu :D
  • jak zmieniam window-mode w opcjach, to nic się nie dzieję
  • zmieniając język w dropdownie w opcjach, zmienia mi się jego szerokość. Już na etapie przewijania listy.
  • w demo dostępna jedna postać - to okej - ale imo powinna być pierwsza do wyboru. i może jeszcze wyraźniej zaznaczona. To, że kliknięcie w książkę to info o niej, trafiłem całkowicie przypadkowo (tooltip?)
  • pierwszy level zablokowany w demo, zaczynamy od drugiego, nieco dziwnie

nie dam feedbacku do samej rozgrywki, chwilowo jestem na zbyt słabym sprzęcie

flowCRANE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Tuchów
  • Postów: 12269
2

Dodałbym też, że trailer jest słaby — nie wystarczy pozgrywać trochę gameplay'u i go zmontować w krótkie wideo. Koniecznie obejrzyj materiał od GMTK, poświęcony temu tematowi (oraz inne tego typu):

...a następnie zobacz na swój i porównaj — co masz, czego brakuje, co można zrobić lepiej. 😉

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.